Kolaborativní kolekce Vault by Vans X Copson je tady
Spolupráce Vans a Copson přišla zcela přirozeně, obě značky totiž vzešly ze skejterské kultury a svobodu i rebelství mají jednoduše v krvi. K tomu obě spojují sluncem zalité končiny – Kalifornie v USA a italská Kalábrie. Sluneční paprsky přitom nejsou to jediné, co mají tato místa společné – jde o specifickou atmosféru v hlubším slova smyslu.
Velká sucha, která postihla Kalifornii v sedmdesátých letech, vedla ke vzniku takzvaného bowl skatingu. Surfeři využili prázdných bazénů a přišli s něčím úplně novým, ale neméně zábavným. Značka Vans těmto „surfařům na souši“ přinesla tenisky a stala se tak přirozenou součástí tohoto rodícího se trendu. A ta samá éra skateboardingu se stala neutichající inspirací i pro značku Copson.
Jako odkaz k této společné historii přináší kolekce nové vylepšené modely, vycházející z původních designů vyráběných ještě přímo na americké půdě, jež si zamilovala celá tehdejší generace. Původní design i kvalita se tak letos vrací s novým pojetím těchto vintage modelů, na nichž nechybí přilnavá gumová podešev a po stranách pogumovaná vysoká podrážka.
Designy představené v této kolekci jsou rafinované, čisté a nadčasové, jak je ostatně Copsonu vlastní; použity jsou důmyslně zvolené materiály i barvy té nejvyšší kvality. Modelu Epoch se dostalo zpracování za použití italského semiše, model Slip-on přináší oblíbený vintage potisk z archivů značky Vans a model Authentic byl ozvláštněn semišovými detaily a mosaznými cvoky.
Copson nachází svou inspiraci v Kalábrii – „zapomenutém“ regionu jižní Itálie, který je charakteristický svou nedotčenou syrovou krásou. Svou specifickou atmosférou hodně připomíná kalifornské horké dny. Když zrovna nejsou v Londýně, tráví členové Copson týmu čas v Kalábrii prozkoumáváním tohoto regionu. Před několika lety natočili v exkluzivní spolupráci s NOWNESS film nazvaný „A Young Summer’s Heart“, aby divákům zprostředkovali kouzlo Kalábrie a vdechli tomuto opuštěnému koutu světa nový život.
Loni, když jejich koncept přišel na svět, se tato neznámá země zdála magickou, až mystickou. Podmanivé místo plné svobody bez hranic. O rok později se fantazie tvůrců stala skutečností – i s nezbytnými změnami a výzvami, které s sebou produkce přináší.
S nařízenou izolací jako normou posledních měsíců se původní kampaň musela přetavit do nové reality. Fotograf a režisér týmu Copson Romano Pizzichini se tak sám postavil před objektiv v sérii autoportrétů natočených u něj doma v Londýně.
Hlavní myšlenka projektu „What’s Your Fantasy? The Great Unknown“ vzdává hold kráse a magii, které jsou spojeny se zrozením něčeho zcela nového a neznámého. „Smrt není opakem Života, ale protikladem ke Zrození.“ Motto, kterým se Copson řídí, zní: „Budoucnost je minulost“. Naše vize budoucnosti už tady byla, nový svět, svět s digitálními možnostmi, již stihl zestárnout. Méně peněz, více svobody. Méně cestování, více lidí žijících na místech, která milují. Méně produktů, více krásy. Méně potřeby uniknout, více touhy tvořit. Lokálně malý, digitálně globální. Pracujeme v souladu s přírodou, ne proti ní. Tvárný, ale s pevným základem.
Kolekce bude představena 12. června na webu copsonlondon.com a dostupná také u vybraných prodejců Vault by Vans napříč Evropou ve vybraných velikostech.
O projektu Copson
Copson vznikl v Barceloně jako blog o skateboardingu, house music a všem dobrém. Naše dny byly plné skejtování, popíjení a slunění se. Od té doby jsme si postupně budovali vlastní svět; zjišťovali, díky čemu se vlastě cítíme naživu. Společnost se čím dál více odcizuje svým pravým pocitům. Naší snahou je sdílet zážitky, nápady a potěšení, která v nás vzbuzují emoce a vyvolávají diskuse, na nichž záleží. Za cíl jsme si dali vybudovat abstraktní utopii, která přepíše zkostnatělé způsoby myšlení dnešní společnosti. Splétáme rodinu lidí, kteří myslí jinak, jednotlivce i komunity; ty, kteří vidí, jak důležité je sblížit se sami se sebou, s ostatními a také s tím, co nás všechny přesahuje.
Copsonlondon.com
O společnosti Vans
Vans® pod záštitou VF Corporation (NYSE: VFC) je značka originální obuvi, oblečení a doplňků pro akční sporty. Autentické kolekce Vans® se prodávají v 84 zemích světa prostřednictvím sítě dceřiných společností, distributorů a mezinárodních poboček. Vans® má více než 2 000 maloobchodních prodejen po celém světě, a to jak vlastních, licencovaných, tak i partnerských. Značka Vans® podporuje kreativní sebevyjádření mladé generace napříč akčními sporty, uměním, hudbou a pouliční kulturou a přichází s progresivními platformami, jako jsou Vans Park Series, Vans Triple Crown of Surfing®, Vans Pool Party, Vans Custom Culture a mezinárodní kulturní a hudební centrum House of Vans.