Nový koncertní cyklus Hybatelé rezonance v Anežském klášteře

Beata Hlavenkova; foto: pořadatel akce
Beata Hlavenkova; foto: pořadatel akce

Anežský klášter bude i v příští sezóně patřit klavírním recitálům. Po oblíbeném dvouletém cyklu Saleem Ashkar Beethoven Residency se v koncertní sérii s názvem Hybatelé rezonance představí čtyři výrazné osobnosti, etablované na domácí i mezinárodní scéně. K mistrovskému nástroji C. Bechstein D282 usednou Tomáš Kačo, Beata Hlavenková, Jan Bartoš a Ivo Kahánek. První dva jmenovaní posluchače provedou vlastní tvorbou. Na virtuózní interpretaci zásadních děl světové klavírní tvorby v osobně sestavených koncertních programech od J. S. Bacha po M. Kabeláče se posluchači mohou těšit v případě Jana Bartoše a Iva Kahánka.

Firma C. Bechstein připravila cyklus ve spolupráci s Národní galerií v Praze. Předprodej abonmá na všechny čtyři koncerty začíná dnešním dnem na webových stránkách projektu www.klavirnirecitaly.cz a v síti colosseumticket.cz a Go Out. Prodej vstupenek zahájen.

„S potěšením navazujeme na koncertní cyklus Saleem Ashkar Beethoven Residency, který se po dvě minulé sezóny stal součástí pražského hudebního života. Nově náš cyklus věnujeme velkým a mimořádným talentům domácí scény, navíc v krásném prostředí Anežského kláštera,“ říká Stefan Freymuth, CEO a hlavní akcionář C. Bechstein a dodává: „Přes století a půl jsme posedlí kvalitou nástrojů a zvukem. Již od dob Ference Liszta naši práci ovlivňují výrazné umělecké osobnosti a my je provázíme na fascinující cestě umění.

První z večerů 12. listopadu aspiruje na mimořádnou koncertní událost sezóny. Po třech letech v Praze vystoupí klavírista Tomáš Kačo, který má za sebou nedávný úspěch v newyorské Carnegie Hall. Zazní mimo jiné ukázky z jeho nového alba „My Home”. „Album je o žánrové rozmanitosti, repertoárové otevřenosti, která je také metaforou k tomu co pro mě znamená “My Home”. Dost bylo předsudků: žánrových i rasových…“ říká Tomáš Kačo.

Další z večerů 4. března příštího roku patří jedné z nejvýraznějších muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem Beatě Hlavenkové. Zpívající pianistce, skladatelce, aranžérce a producentce je vlastní žánrová svoboda, opírající se o hluboké povědomí o jazzu, moderní klasické hudbě, popu i písničkářství. Posluchači se mohou těšit na její současnou tvorbu i občasné reminiscence starších nahrávek.

Další silnou osobností mezi pianisty je Jan Bartoš, výrazný žák Ivana Moravce, osobní přítel Alfreda Brendela, kterého charakterizuje technická virtuozita ve spojení s „hlubokým přemýšlivým muzikantstvím“. Program 8. dubna ocení milovníci děl světových velikánů Schuberta i Beethovena. „Díla, která jsem vybral pro tento recitál, pro mě představují to nejhlubší, co v hudbě kdy vzniklo. Všechny tři skladby mají mnoho společného – vznikly ve stejné době, tzn. v průběhu let 1822–1823, říká Jan Bartoš

Koncertní cyklus Hybatelé rezonance uzavře 10. června Ivo Kahánek. Svou technicky dokonalou a působivou interpretací si vybudoval nejen u tuzemského publika výjimečné postavení. V jeho podání zazní díla Johanna Sebastiana Bacha, Miroslava Kabeláče, Leoše Janáčka i Ludwiga Van Beethovena. „V programu se střídají hudební styly, střetává se objektivněji cítěná hudba s vysoce subjektivní a v neposlední řadě se potkává český hudební svět s německým,“ dodává Ivo Kahánek.

Comments

comments

Vyhledat