Pomoc k osvětě a prevenci rakoviny varlat – na pochodu Praha-Prčice se symbolicky povalí obří koule
Projekt STK pro chlapy spadající pod Nadační fond Petra Koukala, který se věnuje prevenci rakoviny varlat a jehož cílem je přivést chlapce a muže na preventivní prohlídku k lékaři včas, symbolicky povalí na nejznámějším organizovaném pochodu Praha – Prčice (18. května) za pomoci známých tváří, sportovců, lékařů i vyléčených pacientů skoro dvoumetrové koule. Hlavní zprávou kampaně je: když se dokáže valit koule celý náročný pochod, je oproti tomu snadné zajít si k lékaři a odhalit tak případné onemocnění včas.
Bohatý doprovodný program aneb #dovalkoule k doktorovi
Každý, kdo kouli alespoň chvilku povalí, vyfotí se a umístí na své sociální sítě fotografii se sjednocujícím hashtagem #dovalkoule, získá vtipné tričko a pomůže k šíření povědomí o této závažné nemoci. Pokud budou chtít účastníci pochodu vyhrát vedle trička ještě navíc kosmetický balíček, neboť partnerem akce je společnost Procter & Gamble, která podporuje Nadační fond už čtvrtým rokem, mohou se zúčastnit soutěže valení koule před sebou 100 metrů na čas. Součástí akce bude i foto tiskárna, kde si bude moct každý vlastní fotografie vytisknout a odnést jako vzpomínku na pochod. Pokud lidé navíc nakoupí v období 18.5. až 21.6. 2019 produkt Gillette, Old Spice, Head & Shoulders Men nebo Oral-B v hypermarketech a supermarketech Albert, věnuje P&G STK pro chlapy 2 % z ceny zakoupených produktů. Vybrané peníze se použijí na interaktivní výstavu, která poputuje po základních a středních školách, aby se probudil zájem mladých mužů o své zdraví.
Rakovina varlat postihuje většinou mladé muže ve věku 15-40 let, čili ve věku, kdy si myslí, že je rakovina nemůže ohrozit. Ale nádorem varlat onemocní v České republice přes 500 mužů ročně. Proto je důležité v této oblasti vzdělávat mladé lidi a šířit osvětu. Při včasné diagnóze se vyléčí 90 % varlat nebo karcinomů prostaty.
Více informací naleznete na webu, Facebooku či Instagramu.