Prostor39 spustil svou kampaň na Hithitu

foto: Prostor39
foto: Prostor39

Odkaz na crowdfundingovou kampaň:  hithit.com/prostor39

V neděli 3.února v 19:00 byla spuštěna crowdfundingová kampaň na portále Hithit, skrze kterou chce žižkovský Prostor39 vybrat peníze na potřebné vybavení, jako je vytápění nebo technika do fotoateliéru. Kampaň bude trvat 45 dní, tedy do 20.března. Láká na mnoho zajímavých odměn, od obrazů umělců tvořících v jejich ateliérech, přes pronájem prostor na uspořádání soukromé akce až po profesionální portrétní focení samotným členem kolektivu Pavlem Matějem. Mezi odměnami lze najít i exkluzivní zážitky jako komentovanou prohlídku po prostorech nebo adopci jednoho z prken tvořících podlahu v přízemí. Na tu si daná osoba může přitlouct měděný plíšek se svým jménem.

chevron-right chevron-left

Na začátku roku 2018 se po dvaceti peti letech začal pronajímat prázdný a opuštěný dům v Řehořově 39 na pražském Žižkově. Kolektiv, který nyní vede Prostor39, zrekonstruoval interiéry vlastními silami a po několika měsících práce zde začal pořádat především kulturní a vzdělávací akce. Nyní slaví roční fungování prostoru crowdfundingovou kampaní, aby posunul svůj projekt dál.

Nejen místní obyvatelé si oblíbili kulturní a vzdělávací prostor s označením 39 odkazujícím k číslu domu. Spojuje coworkingový prostor, ateliéry pro umělce, dětský koutek, kavárnu, fotoateliér, místo pro přednášky, koncerty, workshopy, diskuze, lekce jógy nebo třeba divadlo. Pavel Matěj, člen kolektivu, k organizování akcí dodává: „Spousta aktivit se ale v těchto měsících komplikuje kvůli pořádné zimě. Právě vytápění je jedna z klíčových součástí vybavení, na které bychom peníze rádi vybrali.“

V lednu roku 2018 se začalo s opravami, provoz však začal až v létě. Nyní, o rok později, se kolektiv rozhodl požádat o finance potřebné na dovybavení své návštěvníky a fanoušky. „Chceme fungovat finančně nezávisle, bez dotací a příspěvků z veřejných zdrojů. Kdo má chuť a možnosti, ten má teď šanci nám pomoct bez zbytečných byrokratických komplikací,“ vysvětluje situaci Radek Wollmann. „Kromě této zásady se navíc snažíme o sociální a ekologickou udržitelnost. Prostory jsme upravili tak, aby byly bezbariérové. Vítány jsou také děti a psi. Zaměstnáváme lidi se znevýhodněním na trhu práce, snažíme se vytvářet komunitu a provozovat sociálně citlivé podnikání.“

Comments

comments

Vyhledat