Recenze: JMSN v Lucerna Music Baru v Praze

JMSN, foto Daniel Maršalík
JMSN, foto Daniel Maršalík

Zpěvák a multinstrumentalista Christian Berishaj fungující v uměleckém světě pod jménem JMSN se po devíti měsících koncertně vrátil do Prahy. Zatímco v listopadu s přehledem vyprodal malý klub Café v lese, včera na něj Lucerna Music Bar byl kapacitně příliš velký. Přesto rodák z Michiganu se svými dvěma muzikanty své vystoupení neošidili a hráli plnohodnotně.

Dva pražské koncerty od sebe sice dělí devět měsíců, ale žádné nové album, a tak setlist obou akcí byl takřka totožný. Sedm z patnácti zahraných písní pochází z loňské nahrávky Velvet. JMSN si desky, podobně jako Lenny Kravitz nebo jako to dělával Prince, nahrává sám, ale na turné vyjel s bubeníkem a baskytaristou. V některých písních živé hraní doplňují naprogramované klávesy a sbory, nejvíce asi v tracku Inferno nebo v závěrečné baladě Cruel Intetntion.

JMSN, jehož kdysi za velký objev označila i popová hvězda Usher, dokáže vystupovat i na velkých pódiích. Daří se mu to i zejména přes léto na festivalech, kde o svých kvalitách přesvědčí četné festivalové publikum. Na samostatné koncerty zatím tolik lidí, kolik by mohlo, nechodí. Jeho hudba je označována jako alternativní R&B, ale  má blízko k příjemnému popu. JMSN není daleko od tvorby, jakou dělají Robin Thicke nebo i Justin Timberlake. V Lucerně tak na pár metrů mohl každý sledovat a poslouchat jeho soulové cítění, jeho hru na kytaru, frázování, zpěv ve falzetu… Většina skladeb byla ve středním nebo rychlejším tempu a naplnilo se poslání, jaké jen taneční parket může mít.

JMSN, foto Daniel Maršalík

Ačkoliv bych Jamesonovi přál, aby uspěl opravdu ve velkém, protože na to má jak skladatelsky, tak pěvecky, tak jsem rád, že máme příležitost vídat ho v malých klubech a sledovat, jak je autentický. Soulové hvězdy, často aby se dostaly do velkých hal, musí své síly spojit s výrazným producentem, který jejich muziku dotvoří ke spokojenosti rádií a diskoték. Na velkých stadionech ale pak působí chladně nebo jako kašpárci šoubyznysu. Jen málokomu se podařilo muzikálnost a živočišnost žánru dostat do hal. A upřímně menší hvězdy R&B do střední Evropy tak často nejezdí. Není tu poptávka jako v Londýně, Paříži nebo Amsterdamu.