Starbucks se snaží motivovat k omezování jednorázových kelímků
v souvislosti se závazkem stát se do roku 2030 zcela ‚zdrojově pozitivní‘ společností zavádí Starbucks zpoplatnění jednorázových kelímků částkou 1 Kč. Za vybrané peníze se budou sázet nové stromy.
Omezování produkce odpadu je jedním z primárních zájmů společnosti Starbucks. Již od roku 2008 mají zákazníci v České republice možnost nechat si připravit nápoj do vlastní nádoby a kromě životního prostředí tak ušetří i 10 Kč za každý nápoj. Úspěch nabídky dokazuje fakt, že v letech 2017-2019 rostlo využívání této možnosti meziročně o 100%.
Starbucks se snaží zákazníky k omezování jednorázových kelímků motivovat i širokou nabídkou tumblerů a znovupoužitelných kelímků. Právě znovupoužitelný kelímek byl v roce 2020 nejprodávanější položkou z nabídky merchandisingu Starbucks.
V polovině letošního roku přichází další krok směrem k udržitelnosti. Každý jednorázový papírový kelímek v kavárnách Starbucks bude nyní zpoplatněn částkou 1 Kč. Veškerý výnos z tohoto poplatku bude věnován iniciativě Sazimebudoucnost.cz a jejím projektům na sázení stromů a obnovu české krajiny.
Konceptu 5p Cup Charge byl testován ve Velké Británii již v roce 2018 a v loňském roce byl zaveden například v sousedním Německu. Během britského pilotního testu, trvajícího tři měsíce, došlo k 126% nárůstu používání vlastních šálků a tumblerů, což se zase promítlo do poklesu celkového množství vyprodukovaného odpadu.