Studio KLIMCHI vystavuje poprvé na Maison&Objet v Paříži.
Interiéroví nadšenci a milovníci ručně vyráběného skla měli na zářijovém designovém veletrhu Maison&Objet jedinečnou příležitost prohlédnout si umělecké kolekce značky KLIMCHI. České sklářské studio, jež pracuje s tradicí optických dekorů, na pařížském veletrhu představilo šest nových kolekcí, které pro ně navrhl kreativní ředitel František Jungvirt.
Minimalistické vázy MONOCHROME EDIT s neobvyklým sametovým povrchem, vznešené mísy ROYAL MARIKA reflektující populární optický dekor “marika”, dvě řady stolního skla, LINEA jež pracuje s elegantním tvarem a jemným dekorem, a vážnější CRUST určená primárně na tvrdý alkohol, nebo dlouho očekávané pivní půllitry a sklenice na víno či šampaňské. Dechberoucí kousky současného sklářského umění, které značka KLIMCHI představila v rámci své vůbec první prezentace v Paříži.
Zájem o ručně vyráběné sklo ze Severu Čech byl obrovský. “Jsme nadšení. Veletrh v Paříži se nám velmi povedl a celkově jsme po celou dobu výstavy získávali velice pozitivní zpětnou vazbu z řad obchodních partnerů, potenciálních zákazníků i veletržní správy. Díky této zahraniční presenci jsme získali úzké kontakty na velké obchodní domy v USA, butikové obchody na Blízkém i Dálném východě či velmi známé luxusní francouzské značky, se kterými plánujeme vyvíjet nové privátní produkty,” rekapituluje první účast na veletrhu Maison&Objet zakladatel značky Lukáš Klimčák.
Nově uvedené kolekce navrhl kreativní ředitel KLIMCHI a čerstvý absolvent pražské UMPRUM František Jungvirt. U designů se převážně inspiroval přírodou. „Dramatická výška a ladné křivky Monochrome Edit váz napodobují vznosnou siluetu topolu. Série královských hodovních mís Royal Marika mís je inspirovaná světélkujícím slunečním třpytem pobřežních příbojů vykresleným na zlatavém písku. U Crust kolekce se zase objevují prvky kresby pod kůrou stromů. Dětství jsem prožil na Šumavě a prostřednictvím svých kolekcí se k ní vracím,” popisuje svůj zdroj inspirace mladý sklářský designér.
Produkty KLIMCHI byly v rámci veletrhu zařazené kurátory také do sekce WHAT’S NEW oslavující progresivní nové designy. Návrh stánku česká značka svěřila do rukou designérského studia Lexová&Smetana. Aranžmá vzniklo za spolupráce s pražským květinářstvím Provoní. Nový katalog a vizuální materiály pro KLIMCHI vytvořilo grafické duo Matej Vojtuš a Josefina Karlíková.
První účast na zahraničním veletrhu dala mladému týmu KLIMCHI nový impuls. “V současné chvíli se soustředíme hlavně na plnění zakázek pro naše přední klienty ve Velké Británii a Skandinávii. Kolaborace s luxusními módními domy jsme posunuli do fáze vývoje samotných produktů a zároveň se připravujeme na veletrhy, které budou startovat hned ze začátku příštího roku navzdory nejistotě panující okolo dodávek plynu a samotné dostupnosti výrobních kapacit,” prozrazuje plány do budoucna osmadvacetiletý Klimčák. Do konce roku chce značka všechny své nové kolekce zpřístupnit k prodeji na svém e-shopu.