Ute Lemper v Drážďanech: noblesně, ale bez divoké vášně

<a href=Enrique Vázquez from México, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons">
Enrique Vázquez from México, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

Jet na koncert německé šansoniérky Ute Lemper do saské metropole byl poněkud impulzivní nápad. Dva dny před akcí zbývaly tři vstupenky a na vystoupení konané v 11 dopoledne v rámci festivalu Dresdner Musikfestspiele jsem se tak dostala jen tak tak.

Pro tento festival si Ute připravila program sestávající především z písní inovátora tanga Ástora Piazzolly. Kromě zpěvu představila celou tematiku tanga, životního stylu nočňátek v Buenos Aires i toho, jak byl Ástor obrazoborecký a revoluční.

Ty průvodní proslovy patřily nakonec k tomu nejlepšímu. Ute – stále štíhlá, gazelí, v černých šatech přepásaných fialovou čerou a po pauze v rudém modelu posetém třpytkami – svoje tangové vize prožívala. Přesvědčivé vyprávění o tom, jak se dámičky zamilovávaly do akordeonistů – akordeon je přece král tanga – nás přeneslo daleko a vzdor doolední hodině jsme byli v noci.

Prostředí Semperovy opery se všemi těmi honosnými, těžkými prvky tomu nahrávalo. Publikum – lehce starší dámy v letních šatech s taštičkami Longchamp a jejich partneři – ji náležitě ocenilo, i když nešílelo. Což bylo adekvátní, protože šlo o představení hezké, elegantní a s náznakem dekadentních nočních lásek – ale přesto jaksi středostavovsky učíslé. Ute nikdy neztratila kontrolu, její pohyby spíš naznačovaly, než že by byly nějak silně prožité, a pěvecky to bylo spíš OK než uchvacující. Představení na téma tango a revoluce, ne revoluce samotná. Nedokonalé nazvučení prostoru, které (možná až na parter) poněkud slilo některé nástroje, dále tlumilo nadšení, i když souhry akordeonu a houslí byly i tak místy okouzlující. Fajn koncert, i přes ty výhrady.

 


Ute Lemper

Semper Oper, Drážďany, Německo, 29.5.2022

Comments

comments

Vyhledat