Ve Vnitroblocku se otevřel nový prostor
Vestavěné patro přináší zajímavé architetonické řešení, ale i způsob, jak zvětšit kavárnu a spojit se s jiným brandem. A přitom nepoškodit svou vlastní identitu.
Vnitroblock se znovu rozšiřuje a mezi již zavedené části, jako jsou pidikino, galerie, studio, obchod s teniskami nebo třeba květinářství, přibylo unikátní mezipatro s názvem glo lounge. To je součástí již fungující kavárny a má za sebou velmi zajímavý příběh. Jeho autor – architekt František Bosák – stál před nelehkým úkolem: měl navrhnout vestavěné patro do unikátního postindustriálního prostoru bývalé továrny, který nyní funguje jako jakási samostatná čtvrť. Je to místo, kde si můžete dát kávu, navštívit vernisáž nebo třeba koupit květiny. Má unikátní atmosféru, se kterou je potřeba zacházet velmi opatrně, protože by ji necitlivý zásah mohl snadno pokazit nebo přímo zničit. Aby nemusel narušit prostor haly přidáním sloupů, navrhl architekt speciální mostní konstrukci, která je umístěná na kolejnicích bývalého portálového jeřábu, a může se tak podle potřeby přesouvat po celé délce bývalé tovární haly.
Jeden z majitelů Vnitroblocku Lukáš Žďárský vysvětluje důvody vzniku mezipatra a jeho výhody: „Už nějakou dobu se ukazovalo, že díky obrovské návštěvnosti kapacita kavárny naráží na své limity a do budoucna nebude stačit, přemýšleli jsme tedy, jak místa přidat a zároveň nezahuštovat rozmístění stolů ve stávajícím prostoru. Vestavět mezipatro tak byla logická volba. Druhým důvodem pro toto řešení byl i fakt, že už nějakou dobu sledujeme mezi našimi návštěvníky vzrůstající zálibu v užívání nahřívaného tabáku. Přišlo nám proto zajímavé věnovat uživatelům těchto zařízení trochu místa. Spojili jsme se proto s naším partnerem – společností British American Tobacco, která vyvinula revoluční technologii pro nahřívání tabáku, a stvořili jsme v rámci Prahy příjemné místo, kde si můžete zařízení prohlédnout, vyzkoušet i pořídit.“
A je třeba říci, že se vestavba podařila. Mezipatro působí nenásilně a ničím nenarušuje osobitý ráz původního prostoru. Teprve až při bližším prozkoumání vyjde najevo, s jak vtipným a praktickým řešením architekt přišel. Ačkoliv je mezipatro spojené s brandem glo, vše je decentní a citlivě zasazené do celku. K tomu Lukáš dodává: „Při spolupráci s naším partnerem pro nás bylo naprosto zásadní, abychom si dobře sedli a dokázali prostor citlivě doladit. To se myslím povedlo a musím říci, že oceňujeme, jak identita glo do celkového konceptu dobře zapadl.