Betonové vychytávky od značky Aspoň Tohle vás pobaví
Aspoň tohle je super název pro značku. Pokud vás štve, že jste ho nevymysleli sami, může vás snad uklidnit, že patří sympatické komoditě: betonovým lampičkám a dalším vychytávkám do interiéru.
Jak vzniknul název Aspoň Tohle?
Aspoň Tohle vznikalo velmi těžce. Už od samého počátku jsme se snažili vymyslet vhodný název. Ten se ale měnil co týden a nikdy jsme nebyli úplně spokojeni, jen jsme chtěli celou záležitost už uzavřít. Jednoho večera jsme probírali seznamy úkolů na zítra a opět narazili na vymýšlení názvu firmy. Míša podotkla, že bychom mohli vyřešit aspoň tohle. Nějak jsme se u toho zastavili a uvědomili si, že už máme oba za sebou celou plejádu nedokončených projektů a jednou bychom chtěli něco dotáhnout do konce. Něco dokončit, aspoň jednu věc. Aspoň Tohle. A tak byl název na světě. Želví embryo je pak zřejmý důsledek tohoto myšlenkového pochodu, to dá rozum.
Od kdy fungujete, kdo značku tvoří?
Oficiálně jsme firmu založili 26. 7. 2018, ale tomu předcházel bezmála rok příprav, kdy jsme pracovali na koncepci a výrobě solární lampičky Kverdlík. Firmu tvoříme dva, Antonín Sláčík a Michaela Janková. Jsme velice až velmi moc blízcí přátelé, co už delší dobu toužili po možnosti projevit se a uplatnit časem nabyté dovednosti a zkušenosti, které nemáme možnost jinde využít.
Proč jste si vybrali beton, jaký k němu máte vztah? Máte rádi brutalismus?
Beton oba milujeme těžko říct proč. Je to solidní materiál, který spojuje jak klasické sochařské/kamenické řemeslo, tak možnost zcela moderního přístupu a tvarosloví. Oba jsme si v něm našli to své a navíc jsme se poprvé blíže seznámili na sochařském sympoziu s tématem “snaživý beton, vlníce se vyškebluje” v Horních Počaplech. Tam jsme shodou okolností později i založili i tuto firmu.
Brutalismu jsme nikdy nijak nepropadli, ani jsme s ním nijak nespojovali tu naši představu betonu. V době ,kdy brutalismus zažíval největší slávu, nikdo ani netušil, že by někdy mohl nalézt své místo i ve vybavení interiéru, nebo nedejbože ve šperkařství, jako je tomu dnes. My bychom se ten záběr rádi pokusili ještě rozšířit. To už bychom ale prozrazovali moc. Brutalistní monumentálnost tak trochu koliduje s ergonomií a užitkovostí betonových výrobků. Proto i kdybychom k němu inklinovali, tak projev, který bychom museli zvolit by byl jakýsi hybrid subtilního brutalismu, což je dost těžko uchopitelná představa. Abychom ale odpověděli, brutalismus máme rádi, ale určitě to není naše hlavní modla.
Kde lidi najdou vaše výrobky?
Fungujeme převážně na eshopu aspontohle.cz, ale je možné si výrobky osobně prohlédnout i v našem ateliéru na Pragovce, nebo v “šourůmu” v Horních Počaplech. Ten je ale venkovní, tak bych jeho návštěvu odložil až na jaro.
Co jsou vaše cíle a plány?
Chtěli bychom vybudovat solidní a důvěryhodnou českou značku, na kterou bychom mohli být hrdí. Rádi bychom se věnovali tomuto řemeslu naplno a zcela profesionálně, bez nutnosti to sponzorovat 🙂 Zkoumat nová řešení a koncepce výrobků, modelovat, skicovat, odlívat a posouvat toto vymyšlené odvětví dál. To nás těší a nevypadá to, že bychom se toho v dohledné době omrzeli.