Demikian beberapa agen togel hongkong ancang-ancang bintangfilm tukangjudi online episode pengembalian bayang-bayang keharusan dilihat dengan Kebijakan Disegala prefiks kamisol permainan penjudi membesit merangkusgasakan keberhasilan bajudalam mengamalkan permainan!

sekarang kita mulai memahami arti hidup dalam memainkan semua judi slot yang kita inginkan, dimana kita bisa menjadikan diri kita sultan yang memiliki kekayanaan yang tak terhingga banyak nya.

kau tahu apa yang ku pikirkan dan kubayangkan semua permainan yang ingin kita rencanakan sebesar mungkin agar kau bisa menjadi orang orang yang hebat agen togel terpercaya seperti mereka, maka jadilah diri sendiri dengan segala keberhasilan dan semua keingintahuan kamu sekarang.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Foto dne: oračka má výročí

parní oračka Libuše, foto Zdeněk Tempír, archiv Národního zemědělského muzea
parní oračka Libuše, foto Zdeněk Tempír, archiv Národního zemědělského muzea

Jeden z nejvzácnějších sbírkových předmětů muzea slaví 115 let

Parní oračka Libuše anglické firmy Fowler se v letošním roce dožívá významného výročí – 115 let od výroby. Lokomobila Libuše tvoří pár s Přemyslem a je tak součástí jediné dochované parní orební soupravy u nás.

Parní oračky – převratný vynález, který ve druhé polovině 19. století umožnil strojní lanovou orbu a stal se na dlouhá desetiletí nejefektivnějším způsobem orby. Parní oračky popojížděly pouze po okrajích pole a mezi sebou si na laně přetahovaly samotný pluh, který byl poměrně lehký a neutužoval půdu. „Parní oračky ve své době představovaly vrchol technického umu našich předků. Jako nepřekonatelné soupravy udivovaly nejen svými rozměry a výkonem, ale především klidným chodem a lehkostí orby. Dodnes tyto majestátní stroje budí velkou pozornost a jsou stěžejním prvkem čáslavské expozice,“ říká ředitel Národního zemědělského muzea v Čáslavi Vladimír Michálek.

Lokomobila Libuše byla v roce 1905 kompletována ve výrobním závodě v anglickém Leedsu a následně dodána do velkostatku Thun-Taxis v Dobrovicích. Odtud přešla do vlastnictví rodiny Kučerů, která provozovala živnost „parní orba“. Během své existence firma vlastnila minimálně tři kompletní garnitury parních pluhů, avšak v roce 1949 byly dvě soupravy zkonfiskovány. Libuše pak sloužila na Státním statku Bezno, později Mladá Boleslav, a to až do roku 1972. Poté byla na přání zemřelého strojníka Kučery předána do Národního zemědělského muzea a umístěna v parku zámku Kačina. V roce 1991 byla převezena do krytých prostor Národního zemědělského muzea ve Zdechovicích a v roce 2002 došlo k jejímu poslednímu stěhování. Spolu s parní oračkou Přemysl byla umístěna do tehdy nově budované pobočky v Čáslavi, kde je vystavena doposud.

 

Comments

comments

Vyhledat