Haiku Garden: Z Eurosoniku do Kaštanu
V pátek 21. února se do Prahy vrátí lublanští Haiku Garden, a spolu s pražskými Palindromes zazvoní kytarami v břevnovském Kaštanu.
Slovinské indierockové kvarteto Haiku Garden si už stihlo vydobýt proslulost na domácí scéně a opakovaně vykukuje i mimo hranice své země. Ve svém halucinačním kytarovém koktejlu míchají dream pop, shoegaze a neo-psychedelii. „Krystalické kytary, snová atmosféra a osobitost. Možná jsme našli pokračovatele My Bloody Valentine a stačilo se jen rozhlédnout po malé zemičce Slovinsko,“ napsal o Haiku Garden kanadský blog The Revue.
Čtyřčlenná kapela z Lublaně je poměrně hlasitou kytarovkou, která všechny své vlivy prokládá popovými vokálními harmoniemi, a živelné koncerty doplňuje i umění VJky Kristiny. Kapela zaznamenala úspěch už svým prvním turné po slovinských klubech roku 2015, vzápětí nahrála EP debut s názvem Waver, a za další dva roky už excelovali na lublaňské přehlídce MENT, představující to nejzajímavější, co se na tamní scéně urodilo.
V roce 2018 vydali debutové album Where If Not Now. Objevili se na respektované přehlídce Moscow Music Week, a zahráli i v Srbsku, Chorvatsku, Slovensku, Maďarsku, Polsku, Litvě, Španělsku, Rakousku, Anglii a také v České republice. Loni se Praze připomněli v DOXu, v rámci akce Nouvelle Prague, a letos v lednu reprezentovali Slovinsko i na nizozemském Eurosoniku, nejvýznačnějším evropském showcase festivalu.
Jako speciální host podpoří Haiku Garden v Kaštanu i Palindromes – zkušená, a přesto stále svěží kytarová parta z Prahy. Založil ji zde žijící francouzský písničkář a producent Xavier Andrieu, když se rozhodl převést experimentální skladby svého elektronického projektu Perpetuum Mobile do formátu živé kapely.
V textech se vedle angličtiny objevuje také francouzština, která přináší odlehčení a jistou hravost do jinak poměrně naléhavého Xavierova projevu. I název Palindromes je ostatně odkazem ke hře se slovy, zvuky a významy. Trio, ve kterém frontmana doplňuje baskytarista Břetislav Oliva (ex- Folk3mail, Krásné nové stroje) a bubeník Ondřej Krečmer se úspěšně pokouší spojovat syrovost rockové rytmiky s náladovostí abstraktních kytarových struktur, repetitivních motivů i živě tvořených samplů.