Jaké produkty rostou na popularitě během karantény?

Image by <a href=Gerd Altmann from Pixabay">
Image by Gerd Altmann from Pixabay

Analýza online nákupního portálu Shopalike.cz: Poláci skládají puzzle, Maďaři zvedají činky, Češi a Slováci shánějí nákrčníky: jaké produkty rostou na popularitě během karantény?

 

Miliony lidí na celém světě musely během posledních pár týdnů či měsíců změnit své každodenní návyky. Mnozí musí většinu času trávit doma a tyto změny se přirozeně odrazily i na online nakupování. Evropská síť online nákupních platforem Shopalike se proto hlouběji podívala na chování svých uživatelů. Tato analýza ukazuje, o jaké typy produktů se v posledních týdnech nejvíce zvýšil zájem.

Které produkty v Česku nejvíce vzrostly na popularitě?*

 

Nákrčníky +14850%

Multifunkční šátky +6300%

Látky  +2737%

Rukavice  +2703%

Činky +577%

Basketbal +330%

Bandany +218%

Barvy na vlasy +132%

Záclony +118%

Rychlovarné konvice +100%

Nákrčníky, bandany a doma šité masky

Největší zájem projevili uživatelé Shopalike.cz v posledních týdnech o nákrčníky, kterých popularita ve srovnání s předešlým obdobím vzrostla až o 14850%. Za nákrčníky následují multifunkční šátky (+6300%) a látky s nárůstem popularity o 2737%. Tyto údaje, spolu se zjevným zvýšením zájmu o rukavice (+2703%) nebo bandany (+218%), by mohly naznačovat, že Češi k zakrývání obličeje a rukou využívají na trhu již dostupné produkty, jakož i doma šité masky, na což by mohl poukazovat výrazně zvýšený zájem o látky.

Image by 272447 from Pixabay

Doma v pohodlí a fit

Jak se říká, „ve zdravém těle zdravý duch“, a zřejmě proto Čechy od snahy zůstat fit neodradí ani zavřené posilovny. Sport se v průběhu uplynulých týdnů musel přesunout domů. Naznačuje to zvýšený zájem o činky (+577%) a to nejen v České republice. Analýza Shopalike ukazuje, že stejný trend je možné pozorovat i v jiných evropských zemích. Z venkovních sportů české uživatele zajímal zejména basketbal (+330%).

Množství času, které Češi momentálně tráví doma, by mohlo vysvětlovat i zvýšený zájem o záclony (+118%) či rychlovarné konvice (+100%). Zavřená kadeřnictví také pravděpodobně souvisí s nárůstem popularity barev na vlasy (+132%).

 

Posilování svalů i mozku – jaké produkty zajímají jiné Evropany?

Výsledky analýzy v dalších evropských zemích ukazují jeden zřejmý trend: lidé využívají karanténu na posilování svalů i mozků. Produktům, jejichž popularita v posledních týdnech narostla nejvíce, jasně kralují fitness potřeby a nářadí. Na zahnání nudy lidé kromě sportu, a například v Německu i pečení, využívají i logické hry, při kterých se člověk zabaví sám, například puzzle.

Které typy produktů nejvíce vzrostly na popularitě v dalších zemích Evropy?**

Dánsko: Posilovací lavice +3667%

Finsko: Puzzle +6550%

Francie: Dumbbelly +3295%

Itálie: Jednorázové rukavice +32200%

Maďarsko: Činky +16375%

Německo: Droždí +288000%

Polsko: Puzzle +4400%

Rakousko: Dumbbelly +12800%

Slovensko: Nákrčníky +8626%

Švédsko: Dumbbelly +521%

Zdroj: Shopalike.cz


*Poznámka: Data pocházejí z platformy Shopalike.cz a týkají se kategorií a typů produktů, které zaznamenaly největší nárůst popularity v období mezi 12.3.2020 – 5.4.2020 ve srovnání s předešlým obdobím stejné délky.

**Údaje o ostatních zemích pocházejí z platforem Shopalike a Ladenzeile v daných zemích. Časové rozmezí sběru dat se v různých zemích liší na základě lokálního vývoje událostí a zavedených opatření.

Comments

comments

Vyhledat