Jaké produkty rostou na popularitě během karantény?
Analýza online nákupního portálu Shopalike.cz: Poláci skládají puzzle, Maďaři zvedají činky, Češi a Slováci shánějí nákrčníky: jaké produkty rostou na popularitě během karantény?
Miliony lidí na celém světě musely během posledních pár týdnů či měsíců změnit své každodenní návyky. Mnozí musí většinu času trávit doma a tyto změny se přirozeně odrazily i na online nakupování. Evropská síť online nákupních platforem Shopalike se proto hlouběji podívala na chování svých uživatelů. Tato analýza ukazuje, o jaké typy produktů se v posledních týdnech nejvíce zvýšil zájem.
Které produkty v Česku nejvíce vzrostly na popularitě?*
Nákrčníky +14850%
Multifunkční šátky +6300%
Látky +2737%
Rukavice +2703%
Činky +577%
Basketbal +330%
Bandany +218%
Barvy na vlasy +132%
Záclony +118%
Rychlovarné konvice +100%
Nákrčníky, bandany a doma šité masky
Největší zájem projevili uživatelé Shopalike.cz v posledních týdnech o nákrčníky, kterých popularita ve srovnání s předešlým obdobím vzrostla až o 14850%. Za nákrčníky následují multifunkční šátky (+6300%) a látky s nárůstem popularity o 2737%. Tyto údaje, spolu se zjevným zvýšením zájmu o rukavice (+2703%) nebo bandany (+218%), by mohly naznačovat, že Češi k zakrývání obličeje a rukou využívají na trhu již dostupné produkty, jakož i doma šité masky, na což by mohl poukazovat výrazně zvýšený zájem o látky.
Doma v pohodlí a fit
Jak se říká, „ve zdravém těle zdravý duch“, a zřejmě proto Čechy od snahy zůstat fit neodradí ani zavřené posilovny. Sport se v průběhu uplynulých týdnů musel přesunout domů. Naznačuje to zvýšený zájem o činky (+577%) a to nejen v České republice. Analýza Shopalike ukazuje, že stejný trend je možné pozorovat i v jiných evropských zemích. Z venkovních sportů české uživatele zajímal zejména basketbal (+330%).
Množství času, které Češi momentálně tráví doma, by mohlo vysvětlovat i zvýšený zájem o záclony (+118%) či rychlovarné konvice (+100%). Zavřená kadeřnictví také pravděpodobně souvisí s nárůstem popularity barev na vlasy (+132%).
Posilování svalů i mozku – jaké produkty zajímají jiné Evropany?
Výsledky analýzy v dalších evropských zemích ukazují jeden zřejmý trend: lidé využívají karanténu na posilování svalů i mozků. Produktům, jejichž popularita v posledních týdnech narostla nejvíce, jasně kralují fitness potřeby a nářadí. Na zahnání nudy lidé kromě sportu, a například v Německu i pečení, využívají i logické hry, při kterých se člověk zabaví sám, například puzzle.
Které typy produktů nejvíce vzrostly na popularitě v dalších zemích Evropy?**
Dánsko: Posilovací lavice +3667%
Finsko: Puzzle +6550%
Francie: Dumbbelly +3295%
Itálie: Jednorázové rukavice +32200%
Maďarsko: Činky +16375%
Německo: Droždí +288000%
Polsko: Puzzle +4400%
Rakousko: Dumbbelly +12800%
Slovensko: Nákrčníky +8626%
Švédsko: Dumbbelly +521%
Zdroj: Shopalike.cz
*Poznámka: Data pocházejí z platformy Shopalike.cz a týkají se kategorií a typů produktů, které zaznamenaly největší nárůst popularity v období mezi 12.3.2020 – 5.4.2020 ve srovnání s předešlým obdobím stejné délky.
**Údaje o ostatních zemích pocházejí z platforem Shopalike a Ladenzeile v daných zemích. Časové rozmezí sběru dat se v různých zemích liší na základě lokálního vývoje událostí a zavedených opatření.