Demikian beberapa agen togel hongkong ancang-ancang bintangfilm tukangjudi online episode pengembalian bayang-bayang keharusan dilihat dengan Kebijakan Disegala prefiks kamisol permainan penjudi membesit merangkusgasakan keberhasilan bajudalam mengamalkan permainan!

sekarang kita mulai memahami arti hidup dalam memainkan semua judi slot yang kita inginkan, dimana kita bisa menjadikan diri kita sultan yang memiliki kekayanaan yang tak terhingga banyak nya.

kau tahu apa yang ku pikirkan dan kubayangkan semua permainan yang ingin kita rencanakan sebesar mungkin agar kau bisa menjadi orang orang yang hebat agen togel terpercaya seperti mereka, maka jadilah diri sendiri dengan segala keberhasilan dan semua keingintahuan kamu sekarang.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Je tu nový obchod Textile Mountain s udržitelným textilem a galanterií

foto: archiv Lenky Vackové
foto: archiv Lenky Vackové

Koncem března se v Čechově ulici na Praze 7 otevřel obchod Textile Mountain (Hora hadrů) – chce vdechnout nový život a využití textilním a souvisejícím materiálům, které kvůli nadprodukci končí nevyužité ve skladu nebo rovnou jako odpad. Za nápadem stojí návrhářka Lenka Vacková, držitelka titulu Módní designér roku 2017 v cenách Czech Grand Design.

Ocenění získala za recyklovanou kolekci, na které spolupracovala s firmou zabývající se recyklací textilních odpadů. Cestou recyklace a upcyklace pokračuje i v obchodě Textile Mountain, který navíc není „jen“ prodejnou udržitelného textilu a galanterie, ale sloužit bude i jako opravna oblečení a místo setkávání a dalších aktivit provázaných s tématem udržitelnosti v módě a životním stylu. Interiér obchodu navrhlo studio deFORM.

Projekt Textile Mountain je reakcí na současnou situaci oděvního a textilního průmyslu, který produkuje velké množství odpadu. V důsledku nadprodukce najde využití jen zlomek vyrobených textilií.

Lenka Vacková tuto problematiku zkoumala rok a půl při psaní diplomové práce na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Začala tehdy pracovat v továrně na recyklaci textilu a zkušenosti z praxe ji přivedly na myšlenku najít pro nevyužitý textilní odpad smysluplnější alternativu. A také ekologičtější. Textile Mountain totiž šetří náklady a energie, které by bylo třeba jinak vynaložit na výrobu materiálů nových a na uskladnění či likvidaci materiálů, které se tak stávají odpadem.

Textilie a další oděvní doplňky k prodeji chce Textile Mountain odebírat především od českých výrobců, designérů a továren. V prodejním prostoru v Čechově ulici si zákazníci vyberou z udržitelných textilií a galanterie a mohou tak původně nepotřebný odpad v duchu upcyklace proměňovat v hodnotnější věci. Fungovat zde bude také „opravárna“, kde si lidé budou moci nechat vyměnit zip, přišít záplatu anebo jen knoflík, aby tak prodloužili životnost oblečení a omezili pořizování nových věcí, i když třeba vyrobených z obnovitelných materiálů.

„Udržitelnost je aktuální téma a lidé začínají kupovat ekoznačky. Neuvědomují si ale, že to vlastně vůbec nepotřebují. Doma už přeci všechno mají, takže drastická čistka šatníku a následující nákup haldy nového, ač jakkoliv skvěle udržitelného oblečení, potírá vlastní smysl. Lidé, kteří se v tom neorientují, bohužel nemají možnost rozklíčovat, že jde jen o dobrý marketing,“ uvedla návrhářka v rozhovoru pro ceny Czech Grand Design. Také její značka LV dá na smysluplné nakládání se zdroji a materiály a i ve svém vlastním šatníku upřednostňuje designérka oblečení z druhé ruky.

Lenka Vacková by navíc ráda povědomí o zbytečné nadprodukci a neekologicky i neeticky vyráběných oděvech rozšiřovala prostřednictvím edukačních programů, jako jsou přednášky, workshopy či dílny. Textile Mountain tak může přinést motivaci k zamyšlení se nad zodpovědností, kterou nesou nejen výrobci, ale i spotřebitelé. „Cílovým zákazníkem je každý z nás, protože všichni nosíme oblečení, a vždy je prostor k tomu, dělat to ještě udržitelněji a zodpovědněji. Zároveň příjemnou a zábavnou formou. Nejde tedy pouze o obchod, ale i o prostor, kde má být příjemné trávit svůj volný čas záslužnou činností,“ vysvětluje Lenka Vacková. Aktivity Textile Mountain plánuje rozšířit i o spolupráci se spřízněnými organizacemi, například Institutem Cirkulární Ekonomiky, obchodu LUV-1 či studenty oděvního návrhářství. Textile Mountain je volbou zákazníků, kterým nevadí udělat kompromis pro dobro okolního světa.

Comments

comments

Vyhledat