Pickey dává lidem prostor tvořit
Denisa Hrubešová (32) začínala jako marketérka, ale čím dál tím více ji to táhlo k tetování, které si zamilovala. Odešla na volnou nohu a stala se vyhledávanou tatérkou. Už v té době ale nosila v hlavě nový projekt, který společně s Davidem Slačálkem po roce vývoje spustili. To byl začátek Pickey, platformy, kde tvůrci našli svůj domov, mohou svůj obsah jednoduše monetizovat a jejich sledující odebírat podcasty a další předplacený obsah.
Jak to ale celé začalo?
Celé to začalo v únoru 2020, kdy jsme si řekli, že nic takovýho v České republice není. Žádná platforma, kde by mohli tvůrci jednoduše sdílet svůj obsah. Nic, co by jim pomohlo pochopit, jak to funguje daňově, jak právně a zároveň jim ulehčilo tvorbu tak, aby se na nic jiného už nemuseli soustředit.
Proč jste se rozhodla postavit platformu na monetizaci obsahu?
Protože věřím, že za práci by člověk měl dostat zaplaceno. A že za kvalitním obsahem je spousta práce, která často není vidět. Pokud jako sledující podpořím tvůrce, který mě baví, dává mi inspiraci, dává mi informace jednoduše a já je nemusím komplikovaně hledat, tak bude moct růst. A já s ním.
Nebojí si tvůrci říci o peníze?
Ano, občas se s tím setkáváme. Neumí se ohodnotit. Neví, jestli by za jejich tvorbu někdo zaplatil. Nabízím jim často možnost konzultace a snažím se jim ukázat jejich vlastní hodnotu. Pak už je to jen potřeba zkusit a sami uvidí, zda to jde nebo ne. Důležitý je nevzdat to hned na začátku.
Co musí udělat tvůrce, aby mohl na Pickey tvořit?
Není nic jednoduššího, vlastně jen přijdete na Pickey.cz a projdete registrací. Pak už můžete tvořit nebo tam přidávat i svou starší tvorbu. Jako tvůrce si nastavíte za kolik korun měsíčně váš obsah sledující uvidí. Peníze od sledujících vám pak Pickey posílá každý měsíc.
A co sledující?
Ten buď přijde konkrétně za oblíbeným tvůrcem a začne ho za měsíční předplatné sledovat nebo najde své nové oblíbence přímo u nás na webu.
Jaké všechny typy obsahu u vás mohou tvůrci monetizovat?
Audio – podcasty. Video, text – newsletter, foto. Takže prakticky všechny. Tvůrci vás tedy opravdu mohou doslova zahrnout různorodým obsahem.
Vytvořit Pickey muselo být náročné, už jste v černých číslech?
Ano, po necelém roce jsme se dostali do provozního zisku.
Na co jste nejvíce pyšná?
Na to, že nám tvůrci často děkují za to, že Pickey vůbec existuje. Protože jsme jim pomohli. Dali jsme pryč bariéru, nyní je opravdu jednoduché začít. Také jsem pyšná na to, že naši tvůrci stále rostou a my můžeme s nimi. Nebo na to, jakou jsme kolem Pickey vytvořili komunitu naprosto skvělých lidí.
Je nějaká osobnost, kterou byste opravdu moc chtěla na Pickey dostat?
Nebudete mi to věřit, ale není. Pro mě mají všichni tvůrci stejnou hodnotu. Každý, kdo dělá něco, co ho baví a dělá to na 100 % je pro mě osobnost a doufám, že se k nám dříve nebo později přidá. Pomůžeme úplně všem.
Jaké máte plány s Pickey do budoucna?
Chceme, aby bylo Pickey synonymem kvality obsahu a jednoduchosti jeho monetizace. Také aby si tvůrci nebáli říkat o podporu a aby jejich sledující zjistili, že podporovat tvůrce je důležité. A tam i směřujeme pomocí dalších funkcionalit, které monetizaci ještě více usnadní.