Pražské náplavky mají novou limitovanou edici vratných kelímků

pr foto
pr foto

 

Na pražských náplavkách je možné od konce června nově využívat i unikátní limitovanou edici vratných kelímků s designem pražských náplavek.  Hlavním cílem je zvýšit využívání tohoto ekologicky šetrného obalu jak na farmářských trzích, tak i ve všech dalších provozech. Celkem 5000 kusů 0,3 l kelímků s jedinečným designem limitované edice nese motivy spojené s náplavkou: kobka, labuť, přívoz a tramvaj na nábřeží.  Autorem je výtvarnice Nikola Logosová, která tento motiv navrhla pro značku originálních suvenýrů Pragtique.

 

„Vratné kelímky o velikosti 0,5 l se na náplavce využívají již od září loňského roku. Jako první byly zavedeny na farmářských trzích a postupně si je na náplavkách osvojila většina provozovatelů lodí i organizátorů jednorázových akcí. Prozatím se na náplavkách od září 2018 do června 2019 opakovaně využilo již 25 tisíc vratných kelímků, což odpovídá úspoře téměř 21 velkých kontejnerů s plastovým odpadem. To jsou myslím skvělá čísla. Věřím, že unikátní edice s motivem náplavky přispěje k jejich rostoucí oblibě. Podle zájmu ze strany veřejnosti se rozhodneme, zda budeme s limitovanými edicemi vratných kelímků s unikátními pražskými motivy pokračovat,“ říká Jan Chabr, radní hlavního města Prahy pro majetek. 

 

„Limitovanou edici děláme proto, abychom otevřeli možnost pracovat se špičkovými výtvarníky a popularizovali službu vratných kelímků. Nikola je skvělá výtvarnice a věřím, že i její design přispěje k tomu, že lidé vratné kelímky budou používat i jinde než na náplavkách,“ doplňuje Jiří Sulženko, kurátor pražských náplavek ze společnosti TRADE CENTRE PRAHA, která pražské náplavky spravuje.

 

Autorka designu Nikola Logosová je držitelkou ocenění Nejkrásnější kniha roku a Zlatá stuha. Věnuje se ilustrování plakátů a především dětských knih. V minulosti spolupracovala například se studiem Najbrt, Hospodářskými novinami, Meetfactory, časopisem Nový prostor nebo firmou Škoda.

 

„Sama bydlím v okolí náplavky, i když té smíchovské. Když jsem byla oslovená značkou Pragtique na zpracování vizuálu spojeného s Prahou, vybrala jsem si právě tento motiv. Chtěla jsem se vyhnout již známým ikonám, proto jsem si vybrala toto živé místo, které je velmi atraktivní nejen pro mladé lidi. Logicky jsem tak do této ilustrace promítla všechny prvky, které k tomuto místu neodmyslitelně patří. Líbí se mi atmosféra tohoto místa, které je však na mě někdy až moc lidnaté. Ráda navštěvuji zdejší trhy, ať už bleší nebo farmářské,“ vysvětluje výtvarnice Nikola Logosová.

 

Comments

comments

Vyhledat