Představujeme finalisty Designblok Diploma Selection – módní design

Ivana Janigová: Folie Imposée
Ivana Janigová: Folie Imposée

Designblok ve spolupráci s EUNIC Cluster ČR uvede v roce 2023 devátý ročník mezinárodní soutěže Diploma Selection. Diploma Selection představuje v rámci Designbloku tvorbu nejtalentovanějších evropských diplomantů v oboru produktového a módního designu. Vítězové obou kategorií získávají finanční odměnu 1000 EUR, věcné ceny a možnost samostatné prezentace na následujícím ročníku Designbloku. 

S pracemi finalistů oboru módního designu se můžete seznámit na sérii módních přehlídek v Malé dvoraně Veletržního paláce (Dukelských hrdinů 47, Praha 7) v sobotu 7. října 2023.

Blok 1 Začátek: 13:00 Kristýna Teršlová (CZ)
Bastiaan Reijnen (NL)
Olivia Lottersberger (NL)
Lea Kelm (DE)
Blok 2 Začátek: 14:30 Inès Torrens (NL)
Tomáš Němec (CZ)
Tomáš Máčik (CZ)
Maria Czarnecka (PL)
Blok 3 Začátek: 16:00 Alexandra Gnidiaková (CZ)
Friedrich Fromm (DE)
Pola Wiślicz (PL)
Ivana Janigová (SK)
Blok 4 Začátek: 17:30 Maud Groote Schaarsberg (NL)
Tomasz Umbras (PL)
Tim van der Plas (NL)

Maria Czarnecka

Academy of Fine Arts in Warsaw / Polsko

Maria Czarnecka

Ve své kolekci jsem hledala udržitelnější řešení mimo svět západní módy. Japonské umění mě inspirovalo k práci s obdélníkovými střihy. Mnoho oděvů z kolekce je bezešvých. Za použití origami technik jsem dosáhla 3D tvarů. Tento postup mi umožnil vyhnout se textilním odstřižkům a plýtvání materiálem. Dalším zásadním motivem mé kolekce jsou transformace. Oděvy se proměňují a mění význam, kombinují západní a japonský look dodávají látce pohyb.


Friedrich Fromm

ArtEZ University of the Arts Arnhem / Nizozemí

Friedrich Fromm

 

Na Designbloku představím svou letošní bakalářskou kolekci, která se skládá z 8 pánských oděvů. Snažil jsem se propojit svět kancelářského oblečení, známý svými omezeními a pravidly, s uvolněnějšími skupinami, jako jsou sprejeři nebo hooligans, a vytvořit tak hybridní šatník. Čtyři roky jsem studoval módní návrhářství na ArtEZ a rád bych se i nadále věnoval pánské módě, její bohaté historii a pánskému krejčovství jako řemeslu.


Alexandra Gnidiaková

Academy Of Arts, Architecture And Design In Prague / Česká Republika

Alexandra Gnidiaková

Hlavnou hrdinkou kolekcie sa stala Žofia Bartáková prezývaná Hraběnka. Hraběnka bola pozoruhodná osobnosť, opradená mnohými poverami, ktorú bolo možné najmä po zotmení ešte do deväťdesiatych rokov stretnúť v uliciach nočnej Prahy. Práca sa zároveň zaoberá otázkou rozdielu medzi odevom a kostýmom a jej relevantnosťou v dnešnej dobe. Kladiem si otázku, nosí odev osobnosť a kostým vytvorená persona?


Maud Groote Schaarsberg

ArtEZ University Of The Arts Arnhem / Nizozemí

 

Maud Groote Schaarsberg

Pocházím z východní části země, která je často považována za venkov. Odtud pramení i moje „přízemní“ povaha. Mám slabost pro rozmarnost a často nacházím v srdci módy humor. I když se snažím předat nějaké poselství, vždy za tím najdete spiklenecké mrknutí.


Ivana Janigová

Academy Of Fine Arts And Design In Bratislava / Slovensko

Ivana Janigová

Ivana Janigová je čerstvou absolventkou VŠVU v Bratislavě. Ve své tvorbě se zabývá zejména textilní manipulací, přičemž své modely koncipuje spíše jako samostatné charaktery než malé součásti kolekce. Kolekce Folie Imposée se zabývá problematikou neurologických poruch vnímání, kdy každý z modelů popisuje určitý element nebo diagnózu v osobním, společenském či historickém kontextu.


Lea Kelm

Burg Giebichenstein University Halle / Německo

Lea Kelm

 

 

Kolekce si klade za cíl uspíšit smrt módního archetypu: velmi štíhlého, bílého, schopného trans těla. Má být podnětem k integraci nových typů těl tak, aby se společenské standardy staly inkluzivnější. Koncept utvářela moje vlastní zkušenost jakožto mileniálky a toho, jak vnímám své tělo já a druzí. Do procesu i reprezentace sebe sama byly zapojeny modelky s různými typy postav, které měly slovo od prvního kroku, tj. výběru oděvu po výběr fotografií.


Olivia Lottersberger

Artez University Of The Arts Arnhem / Rakousko

Olivia Lottersberger

Kvůli studiu jsem se přestěhovala do zahraničí a díky tomu jsem se hodně naučila o své rodné zemi, Rakousku, i o svém složitém vztahu k ní. Ve své diplomové práci tento milostný příběh přetvářím do ručně šitých oděvů, které vyprávějí prostřednictvím textilií a kulturních elementů, veselým, upřímným a spontánním způsobem. V osmi ženských modelech se silné a barevné siluety prolínají s jemnými a citlivými detaily.


Tomáš Máčik

Academy Of Arts, Architecture And Design In Prague / Česká Republika

Tomáš Máčik

 

Kolekcia „Haute Hurbanovo“ symbolizuje rôzne postavy a vekové skupiny obyvateľov žijúcich v mojom rodnom meste s názvom Hurbanovo. Hlavným zdrojom inšpirácie boli spomienky z detstva a vizuálne atribúty čerpané z pozorovania spôsobu obliekania ľudí v Hurbanove. Každodenné kúsky odevov sú pretvorené do konečnej podoby tak, aby spájali svet módy s estetikou malomestského prostredia.


Bastiaan Reijnen

Artez University Of The Arts Arnhem / Nizozemí

Bastiaan Reijnen

VÓT’TETÈSJ znamená v místním holandském limburském dialektu „zadní kapsa”. Kolekce byla inspirována místní lidovou legendou o tzv. bokkenrijders. Kolekce představuje tuto legendu z 18. století moderním způsobem a vytváří uniformu pro novou generaci jezdců na kozlech, kdy nedostatek proměňuje v luxus. Kolekce sestává s přešitých textilií nalezených na trhu se starožitnostmi, neprodejných látek a darovaných kusů oděvu, které byly ručně opraveny nebo vyšity.


Tomáš Němec

Academy Of Arts, Architecture And Design In Prague / Česká Republika

Tomáš Němec

Ve své diplomové práci s názvem „Eva Che” jsem se zabýval pohledem a vnímáním múzy v kontextu dějin výtvarného umění a módy. V rámci praktické části tak vznikla oděvní kolekce inspirovaná osobností Evou Che, kterou považuji za svou vlastní múzu. Kolekce je určitým dialogem, konfrontací, ale také souzněním mezi mnou a Evou a klade důraz na důležitost samotného procesu a spolupráci založené na vzájemné důvěře a respektu.


Kristýna Teršlová

The University Of West Bohemia In Pilsen / Česká Republika

Kristýna Teršlová

Má diplomová práce obsahuje šest modelů inspirovaných bioluminiscenčními hlubokomořskými rybami. V této kolekci pracuji s experimentálním použitím hedvábné organzy s jemným zlatým zátěrem. Svítícího efektu jsem dosáhla užitím luminiscenční výšivky. Celou kolekci doplňují zlaté kabelky.


Inès Torrens

Artez University Of The Arts Arnhem / Nizozemí

Inès Torrens

 

„Thirty seconds…and Yet”je kolekce založená na výzkumu, která studuje oděv v muzejním konzervačním prostoru prostřednictvím procesu navrhování. Tento projekt se zrodil jako protest proti rychlé módě a zapomínání na skutečnou hodnotu oděvu, zejména v rostoucích formách médií. Kolekce je především o čase, se specifickým odkazem na laboratorní protokoly (většinou se počítá několik vteřin při chemických zásazích do oděvů). Čas se však v tomto prostředí, které se zdá být protiproudem společenského tempa, zastavil.


Tomasz Umbras

Academy Of Fine Arts In Warsaw / Polsko

Tomasz Umbras

 

Kolekce „Návrat čarodějnice” představuje svět věnovaný nepochopeným stvořením, která nedokáží žít mezi lidmi. Hledám nové interpretace významu slova „čarodějnice” jakožto symbolu vyvrhele, a to formou propojení světa zvířecího se světem lidským – tak vzniká moje představa nového druhu. „Návrat čarodějnice” oslavuje záhadnou, nadpřirozenou, tajemnou a zvláštní energii přírody. Moje kolekce přináší bezešvé plstěné skulpturální oděvy, které se stávají uzdravujícím brněním.


Tim Van Der Plas

Willem De Kooning Academy, Rotterdam / Nizozemí

Tim Van Der Plas

Každý model ztělesňuje projev mé deprese: Stud, Útěk, Chybně identifikovaný chtíč, Komunikační omezení, Hledání útěchy v nepohodlí a Truchlení nad mým vnitřním dítětem. Každý projev je pečlivě analyzován prostřednictvím introspektivního, akademického a historického výzkumu. Tato ztělesnění jsou pak zasazena do vizuálního kontextu posmrtné fotografie, abych je mohl znovu představit světu, vzít si z nich to, co jsem se naučil, a zanechat za sebou to, co mě celé ty roky brzdilo.


Pola Wiślicz

Academy Of Fine Arts In Warsaw / Polsko

Pola Wiślicz

Ve svém projektu, k němuž mi jako inspirace posloužila nejistota panující kolem budoucnosti mé i budoucnosti světa se zamýšlím nad koloběhem života na Zemi – příroda nakonec všechno po smrti bez rozdílu uchvátí a přetvoří a já v tom nacházím určitou útěchu. Moje kolekce vypráví únikový příběh o lidech z budoucnosti, kteří postupně získávají nové tvary reagující na tento cyklus. Zásadní částí mé práci jsou experimenty s bioplasty ve vztahu k dalším materiálům a vzniku nových možností nakládání s textilem

Comments

comments

Vyhledat