Pod vlivem globální pandemie Covid-19 uvažuje 35 % zaměstnanců, že v následujících 12 měsících změní práci. Tvrdí to průzkum společnosti Kaspersky, jehož výsledky firma shrnula do zprávy Securing the Future of Work (Zajištění budoucnosti práce). Dva nejčastěji uváděné motivy, které vedou respondenty k úvahám o změně zaměstnání, je snaha získat vyšší plat (uvedlo to 49 % respondentů) a dosáhnout lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem (41 %).
I přes současnou nejistotu na trhu práce si lidé udržují ambice. I když by téměř každý druhý člověk raději zůstal na své současné pozici (48 %), stále více zaměstnanců si přeje přeorganizovat svoje pracovní dny tak, aby lépe odpovídaly jejich osobnímu životu. V podmínkách lockdownu a práce na dálku měli také více času přemýšlet o svojí budoucí kariéře, zvyšování kvalifikace nebo učení nových dovedností.
Ať už se rozhodnou jakkoli, největším stimulem pro vyzkoušení nového zaměstnání je pro ně dosažení vyššího platu (49 %). Druhým nejčastějším důvodem je zajištění lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem, což motivuje 41 % respondentů. Pandemie jim pomohla objevit radost z toho, že mohou trávit více času doma s rodinou nebo se věnovat svým zájmům a koníčkům. Zaměstnanci proto chtějí tuto možnost i nadále využívat.
Po platu a osobní spokojenosti je třetím hlavním faktorem (35 %) hledání role, která jim připadá smysluplnější a významnější. Zdá se, že události roku 2020 umožnily zaměstnancům přehodnotit jejich dosavadní práci a uvědomit si hodnotu času i to, jak s ním chtějí nakládat.
„Přehodnocením svých přání a schopností vytvoří lidé novou pracovní realitu. Ať už mění zaměstnání nebo zůstávají ve svých současných rolích, budou se snažit zachovat si výhody práce na dálku a příjemnější pracovní podmínky. Aby toho však mohli dosáhnout, musejí uplatnit správný přístup, naučit se být flexibilní a pracovat chytřeji. A samozřejmě si také musejí vhodně uspořádat svoje pracovní prostředí a převzít odpovědnost za jeho spolehlivost a zabezpečení. Poté se to v očích zaměstnavatelů může dokonce stát konkurenční výhodou,“ míní Sergey Martsynkyan, vedoucí marketingu B2B produktů ve společnosti Kaspersky.
Pokud vás zajímá, jak může vypadat budoucnost práce a jak se do ní budou lidé zapojovat, můžete si zkusit zahrát novou adventuru společnosti Kaspersky Own Your Future. Provede vás jedním pracovním dnem a ukáže různé scénáře a praktiky, které pomůžou zaměstnancům vzít svoji budoucnost do vlastních rukou. |