REkrabička: Koronavirus má i svá pozitiva, Češi omezili jednorázové obaly na jídlo

REkrabička
REkrabička

S koronavirem si spojujeme především pojmy jako jsou omezení, karanténa a povinné nošení roušek. Jsou zde ovšem i pozitiva, která se s celosvětovou pandemií pojí. Jedno z nich můžeme najít přímo i u nás. Díky restriktivním opatřením a zavedení okénkového prodeje se Češi vydali cestou znovupoužitelných obalů na jídlo a zamezili tak vzniku několik set kilogramů odpadu měsíčně.

V říjnu letošního roku došlo v souvislosti s vládními nařízeními k zavření kaváren, restaurací, bister a dalších stravovacích zařízení. Ti, kteří chtěli fungovat i nadále, museli přejít na  formu tzv. okénkového prodeje a své jídlo nabízet zákazníkům s sebou. Vzhledem k tomu, že ke stejné situaci došlo i na jaře tohoto roku, byli majitelé jednotlivých podniků na omezení svého provozu lépe připraveni. Spousta z nich se ovšem v této souvislosti rozhodla jít cestou udržitelnosti a jednorázové obaly nahradit REkrabičkou.

“Jen za poslední měsíc se k nám přidalo asi 30 nových podniků. Nedokážeme říct z jaké části měl na navázání spolupráce vliv právě koronavirus. Každopádně na základě zpětné vazby od některých našich partnerů víme, že aktuální situace je skutečně k využívání REkrabiček motivovala.”, říká Ondřej Širočka, zakladatel REkrabičky.

V měsíci říjnu se do oběhu uvedlo 5 000 nových kusů REkrabiček, což je 30 % z jejich aktuálního celkového objemu. Jedná se tedy o znatelný nárůst, a to i díky vyšší poptávce u stávajících partnerů REkrabičky. Mezi 121 zapojených podniků patří nejen bistra a restaurace, ale také velké kantýny a firemní závody – například Compass Group nebo Zátiší Catering. Ti všichni se tak podílejí na zamezení vzniku nemalého množství odpadu.

“V současné době sledujeme statistiky jen u zákazníků, kteří jsou v ostrém provozu. Což je ze všech aktuálně zapojených podniků přibližně 25 z nich. Už jen u tohoto počtu se ovšem jedná o zachránění 700 kg odpadu měsíčně. Celkové množství pak odhadujeme na více než 1,5 tuny odpadu každý měsíc.”, doplňuje Ondřej Širočka.

Na základě reakcí od zákazníků, kteří REkrabičku využívají už od jara, kdy proběhla první vlna koronaviru, se dá předpokládat, že trend znovupoužitelných obalů na jídlo se v podnicích udrží i po návratu do normálu.

“Na trhu už máme své jméno a samy podniky chtějí řešit problematiku odpadu a omezování jednorázových obalů. Navíc se stále více zákazníků na REkrabičky přímo ptá a proto se nám restaurace začínají ozývat ve velké míře samy. Jsem přesvědčen, že tam, kde se i po znovuotevření budou prodávat jídla s sebou nebo s rozvozem, REkrabičky zůstanou. Máme velmi pozitivní ohlasy a zákazníci a partneři, kteří REkrabičky jednou vyzkouší, u nich v drtivé většině setrvají.”, říká Ondřej Širočka.

REkrabička

REkrabička je znovupoužitelný obal na jídlo vyrobený ze 100% recyklovatelného materiálu. Jedná se o pečlivě vybraný typ extrémně odolného polypropylenu, který umožňuje každou REkrabičku použít až 400krát a tím nahradit stejný počet jednorázových obalů. Výroba je pak lokalizovaná přímo v Česku, což umožňuje minimalizovat přepravu z místa na místo a efektivně tak redukovat produkci CO2.

REkrabička má také skvěle těsnící víčko, díky kterému z ní opravdu nic nevyteče a navíc i atraktivní design hned v několika barevných provedeních.  Zákazníci si do ní mohou nechat zabalit jídlo s sebou a poté ji vrátit v kterémkoli partnerském podniku.

 

www.rekrabicka.cz

 

Comments

comments

Vyhledat