Report o dopadu pandemie na Social Media marketing
Uživatelé sociálních sítí i firmy na nich přítomné ve všech regionech mění v reakci na pandemii koronaviru a ekonomickou nejistotu své online chování, odhalil nový report od Socialbakers State of Social Media Report.
Socialbakers, leader na trhu marketingových platforem ke správě sociálních sítí, publikoval novou studii; State of Social Media Report: The Impact of COVID-19, která zkoumá jak globální pandemie ovlivnila způsob, jakým uživatelé a firmy využívají sociální sítě. Report se zabývá dopadem na výdaje za reklamu na sociálních sítích, vývojem CPC a interakcemi napříč různými platformami sociálních sítí. Cílem reportu je poskytnout firmám klíčové poznatky o tom, jak se mění prostředí sociálních sítí a jak by měli tyto sítě v marketingu využívat, aby posílili a upevnili svoji pozici. Mezi hlavní zjištění patří nárůst organických příspěvků na úkor placených v reakci na nejisté rozpočty na reklamu, či zjištění, že lidé v průběhu sociální izolace tráví více času online. Zpráva také ukazuje, že v regionu východní Asie, kde se obchod již začíná pomalu vracet do normálního fungování, jsou i na poli marketingu sociálních viditelné pozitivní známky oživení se z pandemie a z kritického stavu.
“Náš nový report odráží klíčové poznatky z této unikátní doby v naší historii. Kvůli nejistotě ekonomické situace a jejího vývoje, a kvůli růstu zapojení uživatelů v digitálním prostředí, značky více využívají organický obsah a snižují výdaje na reklamu” řekl Yuval Ben-Itzhak, generální ředitel společnosti Socialbakers. “Firmy by měly myslet na svoji budoucnost a zařadit digitální marketing do svých běžných marketingových aktivit. Pokud nám tato doba něco ukazuje, je to důležitost sociálních sítích, jelikož právě zde dochází k zapojení a oslovení zákazníků a pokud to firmy zanedbávají, mohou do budoucna riskovat. “
Firmy využívají sociální sítě k informování svého publika aktualitami souvisejícími s pandemií COVID-19
Data společnosti Socialbakers ukazují, že posty zmiňující koronavirus se častěji objevují na Facebooku než na Instagramu, naznačují tak, že lidé používají Facebook k hledání aktuálních informací častěji. Firmy nicméně využívají obě platformy k doručení aktualit svým fanouškům. Není překvapením, že odvětvím s nejvyššími interakcemi je prozatím Letecký průmysl konkrétně letecké společnosti. Miliony lidí se snažili prostřednictvím sociálních sítí získat informace a odpovědi ke svým letům a současným i plánovaným cestám.
Publikum reaguje “Love” reakcemi na firemní posty související s koronavirem
Ve stejné době, kdy firmy sdílely zprávy o pomoci nebo podrobnosti o podpoře svých komunit a zaměstnanců, začali fanoušci odpovídat na jejich obsah ohledně šíření COVID-19 dramatickým nárůstem „Love“ reakcí. To naznačuje že v těchto těžkých a emocionálních časech lidé oceňují firmy, které sledují a jejich kroky k poskytnutí pomoci a podpory.
Publikum tráví více času online
S rozšířením sociální izolace a karantény po celém světě data Socialbakers také ukazují, že lidé obecně tráví více času online a to každý den v průběhu několika posledních týdnů. Skutečnost, že lidé tráví více času na sociálních médiích, je zároveň příležitost, aby viděli více příspěvků od značek, které sledují. Nejnovější údaje z Evropského časového pásma CET ukazují, že online aktivita fanoušků firemních profilů se ve srovnání s posledním únorovým týdnem zvýšila o 16,1%.
Výdaje na reklamu na Facebooku v Severní Americe a západní Evropě klesly o polovinu
Od začátku března, kdy se pandemie COVID-19 začala globálně šířit, začaly výdaje na reklamu na Facebooku v regionech Severní Amerika, západní a jižní Evropa, jihovýchodní Asie klesat. Zejména v Severní Americe jsme v době, kdy se zde pandemie začala rychle šířit, zaznamenali prudký pokles. Výdaje na reklamu na Facebooku poklesly mezi prosincem 2019 a polovinou března 2020 o téměř 50%. Podobný dopad měla pandemie i v západní Evropě, kde CPC (Cost per Click) na Facebooku poklesl a více než polovinu z 0.43$ v prosinci 2019 na 0.20$ v polovině tohoto března. Tento propad nákladů na reklamu představuje příležitost pro B2B firmy, aby podpořily povědomí o své značce. B2C společnosti pokles mohou využít k nastartování komunikace s jejich fanouškovskou základnou za nižší náklady.
Výdaje na reklamu ve východní Asii znovu začaly stoupat
Světlým bodem v Socialbakers reportu je skutečnost, že investice do reklamy ve východní Asii, která se pomalu zotavuje z krize a začíná obnovovat obchod a normální chod ekonomiky, po propadu začínají pomalu růst. Cost per Click ukazatel pro východní Asii vzrostl v březnu o 25.6%
„V době krize si firmy nemohou dovolit nekomunikovat se svým publikem. Nyní, více než kdy jindy, zákazníci chtějí od svých oblíbených značek slyšet informace a uklidnění, úplné zastavení komunikace na sociálních sítí a placeného obsahu by se mohlo ukázat jako nesprávný přístup, “řekl Yuval Ben-Itzhak, generální ředitel Socialbakers. Marketingoví manažeři si musí být vědomi toho, že vzhledem k sociální izolaci, karanténě a nucenému trávení více času doma, se jejich publikum bude více spoléhat na online svět, aby se cítili informování, ve spojení s okolním světem a aby se zabavili. Pokud toto vše vezmeme v potaz, firmy které budou chtít zaujmout své fanoušky to mohou udělat pomocí chytré organické komunikace, s využitím výhod levnější reklamy, nebo nejlépe kombinací obou metod.”
Report společnosti Socialbakers’ State of Social Media Report: The Impact of COVID-19 je nyní zdarma k dispozici ke stažení:
https://www.socialbakers.com/blog/covid-19-impact-social-media