Říjen v růžové

foto: pořadatel akce
foto: pořadatel akce

Říjen je na celém světě měsícem boje s rakovinou prsu a podpory již nemocných žen. Tato myšlenka – Breast Cancer Awareness Month – vznikla v roce 1985 v USA. Cílem je podpořit prevenci, ale také ukázat, jak se s nemocí potýkají ženy, které potkala. Tradičním symbolem se stala růžová stužka a hlavně samotná růžová barva, proto se také ve světě používá pro říjen název PINKTOBER. Na zviditelnění tématu spolupracují pacientské organizace, nadace, zdravotnická zařízení, veřejné i komerční subjekty. 

Každá dvanáctá až osmá žena onemocní v průběhu svého života rakovinou prsu. „Je to smutná statistika, ale je taky potřeba vědět, že stále více žen má šanci na uzdravení – jednak díky pokrokům medicíny, ale hlavně díky včasnému odhalení zhoubného bujení, v co nejranějším stadiu,“ říká Jana Drexlerová, ředitelka pacientské organizace Mamma HELP. „Proto se také intenzivně věnujeme edukaci, pořádáme stovky přednášek po celé republice, a snažíme se na to ženy upozornit, vysvětlit jim, jaké možnosti dnes mají. A rovnou je při té příležitosti učíme samovyšetření prsu na modelu prsou.“

Právě důležitost prevence, jak pravidelného samovyšetření, tak i odborného sonografického nebo mamografického vyšetření, se opět staly letošním mottem. Staronovým symbolem se stává „Uzlík“, z kampaně Udělej uzel a nezapomeň na prevenci, kterou připomene nový animovaný spot, natočený nezávislou skupinou profesionálních filmařů Alternative.NOW.

Spolu s našimi dlouhodobými i novými partnery nabízíme ženám i letos řadu možností, jak se v říjnu aktivně zapojit. Stačí navštívit některou z říjnových akcí a bez odkladu udělat něco pro své zdraví…

Jako každý rok nás s naší osvětou najdete v obchodních centrech Tesco, kde měsíc v růžové ozvláštní zábava pro celou rodinu v podobě únikové hry. Řadu příležitostí k preventivním vyšetřením nabízí letos nově skupina Medicon ve své kampani Zastavte se (mimochodem, využít můžete také poukázky AVON a v Mammacentrech Medicon a Mammacentru Olomouc. Tak prevence pomůže hned dvakrát – dvěstěkorunový příspěvek, který zlevní vaše vyšetření, totiž poputuje na konto Mamma HELP.)

I letos se můžete nechat inspirovat říjnovým číslem časopisu Moje psychologie. Najdete v něm příběhy žen, které vás mohou motivovat svým životním postojem. Zviditelnit Pinktober a podpořit tak další pacientky pomohou také například pražské Dopravní podniky, a agentura Big media velkou obrazovkou na Nuselském mostě.

Mamma HELP poskytuje ve všech svých osmi centrech podpůrnou péči pacientkám s rakovinou prsu i jejich rodinám již 19 let bezplatně. V říjnu proto i letos nabízí mnoho našich partnerů růžově označený výrobek a výtěžek z něj věnuje právě Mamma HELP centrům. Patří k nim stejně jako vloni například Kusmi tea, Bellinda, Timo, a desítky dalších. V OC Tesco opět v říjnu zakoupíte v růžových vaničkách  čerstvé houby a také květiny označené GO PINK. Nově se letos přidali například Petite France, Čokoládová laboratoř, a  také řetězec Camaïe, který nabízí krásná designová trička.

Možná si v říjnu všimnete v řadě měst také narůžovo nasvícených budov – tuto formu podpory nám nabízejí například Zlínská radnice i sídlo KÚ v Baťově jedenadvacítce, radnice v Hluboké v jižních Čechách, Bílá věž v Hradci Králové, Muzeum loutek v Plzni, do růžova laděné výlohy, zejména květinářství a dámského prádla či oděvů potkáte možná i ve vašem městě. Nenechte si ujít nasvícení fontány před Janáčkovým divadlem v Brně 11. října navečer, kam přijdou zazpívat Chantal Poullain a Martin Plíhal.

A konečně, Mamma HELP a Žatecký pivovar přinesli na trh novinku – dlouho očekávané nealkoholické pivo pro onkologické pacientky MAMMA BEER. Zakoupit si jej můžete v průběhu října v lékárnách Medicon a Magistra.

Comments

comments

Vyhledat