Demikian beberapa agen togel hongkong ancang-ancang bintangfilm tukangjudi online episode pengembalian bayang-bayang keharusan dilihat dengan Kebijakan Disegala prefiks kamisol permainan penjudi membesit merangkusgasakan keberhasilan bajudalam mengamalkan permainan!

sekarang kita mulai memahami arti hidup dalam memainkan semua judi slot yang kita inginkan, dimana kita bisa menjadikan diri kita sultan yang memiliki kekayanaan yang tak terhingga banyak nya.

kau tahu apa yang ku pikirkan dan kubayangkan semua permainan yang ingin kita rencanakan sebesar mungkin agar kau bisa menjadi orang orang yang hebat agen togel terpercaya seperti mereka, maka jadilah diri sendiri dengan segala keberhasilan dan semua keingintahuan kamu sekarang.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Rozhovor: Jak se vlastně fotí jídlo?

Marie Bartošová - backstage fotka z focení kuchařky pro moderní babičky. Fotil Ondřej Šustík
Marie Bartošová - backstage fotka z focení kuchařky pro moderní babičky. Fotil Ondřej Šustík

Focení jídla je obestřeno spoustou tajemství. Tenhle obor je teď hodně na vzestupu a taky je kolem něj spousta mýtů (jako třeba že to jídlo, co vidíte na fotce, je z nějakých nejedlých složek). Pojďme si o tom popovídat s někým, kdo je přímo z oboru: Marie Bartošová je mladá, ale už zkušená fotografka, která se specializuje na reklamy a jídlo. Fotí pro vydavatele kuchařských knih (Nejbarevnější kuchařky od Kamu), pro časopisy (Gurmet, Á la Card, dříve F.O.O.D), ale věnuje se i reklamní fotografii (Hellmans, Tchibo, Milka ad.) a fotí pro různé restaurace, třeba pro síť restaurací Riccarda Lucqueho (Aromi, Finestra, Amano, Bistra La Bottega).

Jak dlouho se věnuješ focení?
Deset let, a poslední čtyři roky z toho vykrystalizovalo hlavně focení jídla. Když jsem začínala, myslela jsem, že chci fotit módu, ale zjistila jsem, že mi ten svět nevyhovuje. Vždycky jsem měla ráda jídlo a vaření a gastronomie mě zajímala, tak to z koníčku přešlo do profese.

Fíky. foto pro časopis vydavatelství Boomerang

Fotit jídlo znamená fotit pro restaurace, pro vydavatele? Je velká konkurence?
Pro vydavatele kuchařek, časopisů, i pro restaurace a reklamní agentury. Je to celkem mladý obor a naplno ho ještě nedělá tolik lidí, a gastronomie je teď trend. Takže se mu podle mě začne teprve věnovat více lidí.

Poptávka je vysoká, někdy vyšší, než co se dá stihnout.

Nejvíc mě baví fotit kuchařky, i proto, že výsledek pak člověk drží v ruce a je to něco, co tu zůstane několik let. Podle mě je zásadní se při focení na jídlo koukat jako na jídlo, ne jako na produkt. Fotka by měla vytvořit chuť, touhu si jídlo uvařit nebo si ho jít dát v restauraci. 

Oběd. foto Marie Bartošová

V dnešní době se lidi snaží jídlo nevyhazovat a myslíme na to i při focení.

Říká se, že jídlo na fotkách se nedá ve skutečnosti pozřít, že je něčím postříkaný… je to pravda?
95 % věcí, co fotím, se sníst dá. A v dnešní době se lidi snaží jídlo nevyhazovat a myslíme na to i při samotném focení. I proto se snažíme, aby se dalo po focení všechno sníst, občas je jen třeba dopéct maso, protože na fotkách vypadá líp nedopečené, nebo ohřát polívku, protože ty se fotí většinou studené, aby bylinky nahoře vypadaly hezky. Ale je třeba rozlišit focení pro kuchařky, časopisy a restaurace oproti reklamám. Zjednodušeně by se dalo říct, že k nahrazování dochází hlavně u focení kde je nutný, aby scéna s jídlem vydržela dýl než je pro samotný jídlo/pití přirozené, z různých důvodů – což se týká hlavně reklamních fotek. Kostky ledu v nápojích nahrazujeme třeba umělým ledem, což jsou takové kostky z osekané gumy – neroztajou se, studené drinky orosíme glycerinem s vodou a pěnu pak nahrazujeme třeba vyšlehanými bílky nebo jarovou pěnou. 

A jak to uděláš, když chceš vyfotit studený zmrzlinový pohár?
Focení zmrzliny je trochu jiná kategorie, tam k nahrazování opravdu většinou dochází. Zmrzlina na fotkách může být třeba obarvené sádlo *). Přesný recept ale neznám, to je přísně střežené tajemství každého food stylisty.

Backstage fotka z focení pro restauraci Amano s Hankou, Mariinou pravou rukou, při focení pro síť La Collezione, Fotil Ondřej Šustík

Takže food stylista nejen aranžuje, ale i jídlo připravuje?
Ano, nakoupí suroviny, uvaří jídlo, naplejtuje talíř, ozdobí scénu. Důležitý a opomíjený je i samotný nákup. Foodstylista ví, kde nakoupit třešně v prosinci, kde a jak vybrat ty nejhezčí kousky pro focení. 

Za takovou fotkou je tedy několik lidí. Kdo se třeba podílí na nějaké fotce pro kuchařku?
Kuchař a foodstylista, většinou v jedné osobě, a dekorstylista, který připraví scénu, vybere talíře, věci do pozadí, podklady na fotku – to bývají třeba dřeva, různé plechy a látky.

 

To, co na první pohled nemusí být vizuálně atraktivní, může na fotce působit úplně jinak.

 

Kde to bere?
Mívá vlastní fundus, dělá zápůjčky v obchodech, ale používá i vyhozené plechy nebo desky. Skvělé jsou třeba staré dveře. To, co na první pohled nemusí být vizuálně atraktivní, může na fotce působit úplně jinak.

Dvoustrana ke kapitole ryby v Nejbarevenějším Mexiku od Kamu

A pak přijdeš ty, všechno vyfotíš – a máš i někoho na spolupráci na postprodukci?
Většinu si fotky upravuju sama, ale někdy to předám, záleží na konkrétním projektu. Reklamní fotky musejí být perfektní a to někdy vyžaduje i složitejší postprodukci, zatímco fotka pro časopis, kuchařku nebo restauraci může být opravdovější – “lifestylovější” – a nevyžaduje větší zásah v editaci.

Co jsou další věci “pod pokličkou”, které člověk neví?
Vtipný je, když se fotěj polívky – pokud je krémová polívka nahoře něčím ozdobená. Když si to někdo zkusí doma, tak mu ty ozdoby navrch propadnou. Na focení se dělá takové těsto podobné bramborové kaši, z něj se udělá kopeček a na něj se ozdoby vyskládají. Nebo je v misce s polévkou druhá miska otočená dnem vzhůru, tím se taky vytvoří takový ostrůvek. Vlastně bych řekla, že za tím není zas tolik tajemství, jak si většinou lidi představujou.

Musíš mít nějaké technické věci, které jsou potřeba u focení jídla, ale ne na portrét?
Dalo by se říct, že focení jídla je relativně technicky nenáročné. Pokud se bavíme o focení na denním světle, používám jen pomůcky, kterými si koriguju přirozené denní světlo ve vlastní prospěch, jako odrazné a difúzní desky, to je vlastně všechno, co kromě foťáku, objektivu a stativu potřebuju. 

backstage fotka z focení kuchařky pro moderní babičky s Fuji GFX50s. Fotil Ondřej Šustík

Láká tě svoje poznatky předávat dál?
Teď v červnu jsem zrovna měla svůj první fotoworkshop v rámci Foto Škoda Festu na téma food fotografie a denního světla. Zjistila jsem, že je o to velký zájem a určitě bych v tom ráda pokračovala, nicméně se zatím necítím úplně komfrotně v roli lektora, mám pocit, že se mám pořád sama dost co učit, což bude asi věčný stav v kreativním oboru.

Poradí babičkám, co s avokádem a jinými vetřelci v kuchyni.

 

A co plánuješ dál?
Na jaře jsme s Katkou Bednářovou a Lenkou Táchovou pro vydavatelství Došel Karamel dofotily kuchařku, do které teď edituju fotky. Bude pro moderní babičky a vyjde letos na podzim. Poradí babičkám, co s avokádem a jinými vetřelci v kuchyni, nebo jak odlehčit klasické recepty.


A na závěr už jen pár odkazů, kde tě lidi najdou.

https://www.instagram.com/mariebartosova/

https://www.facebook.com/bartosovamarie/

http://www.mariebartosova.com/

http://xperienceacademy.cz/lektori/marie-bartosova/


*) Další články o focení zmrzlin, o sádle a bramborové kaši najdete (v angličtině) třeba tady https://www.rd.com/food/fun/food-stylist-secrets/

Nebo tady https://www.npr.org/sections/thesalt/2016/03/23/471304102/ceci-nest-pas-ice-cream-actually-its-lard-and-food-coloring

Comments

comments

Vyhledat