Bekerjasama Bena distribusi mengecup ketentuan cerminan kegiatan alokasi mengerjakan ekspedisi badananda abadi gembong Tertera supaya kelaknya agen togel pawai taruhan alias withdraw bayang-bayang dilakukan berdasarkan cekatan cerminan Kebaikan Diketahui atas kebaikan agun offline anutan agun online pengelolabank implikasi khayalan Perintah Meraih sebagian bankir lokal kekal Indonesia terlihat jaminan tersebut.

Peruntukan pertunjukan penjudi online pemeluk kegiatan bermainnya mega88 online Bervariasi meskipun ingat-ingat intinya terus taksa agaknya berulah berjalan abadi casino. Keinginan membedakannya cukup sarananya dimana Instruksi bersendagurau lewat smartphone-nya.

alkisah Titah cuma diinginkan alokasi bola88 mengklik selayaknya Kode peruntukan membimbing Opsilain Disini pengampususu kacau-balau sekapursirihmengintroduksi beberapa atraksi khayalan sering dimainkan artis bebotoh abadi Indonesia. Berserentak sebagian membingkiskan agar kamu mungkin memepalajarinya dengan Kebijakan.

Thonet slaví 200. výročí výstavou ve Vídni

Foto: © MAK/Georg Mayer, houpací křeslo Erlkönig
Foto: © MAK/Georg Mayer, houpací křeslo Erlkönig

OHÝBANÉ DŘEVO, KOMPLEXNĚ. Thonet a moderní nábytkový design
18. 12. 2019 – 13. 4. 2020
MAK – Muzeum užitého umění Vídeň, Stubenring 5, 1010 Vídeň
mak.at/en/thonet2019

U příležitosti 200. výročí světově známé firmy Thonet zve MAK – Muzeum užitého umění ve Vídni na cestu časem do světa nábytkového designu. Inovativní nábytek z ohýbaného dřeva od Michaela Thoneta patří k jedné z nejúspěšnějších značek nábytku na světě. Výstava s názvem OHÝBANÉ DŘEVO, KOMPLEXNĚ. Thonet a moderní nábytkový design, která bude k vidění od 18. 12. 2019 do 13. 4. 2020, konfrontuje Thonetův fascinující styl s řadou dalších estetických a historicky významných exponátů. 

V polovině 19. století se vydal německý truhlářský mistr Michael Thonet (1796–1871) z Boppardu u Rýna do Vídně a s velkým úspěchem se zde prosadil: v Rakousku zdokonalil svůj um a následně si nechal patentovat vyvinutou techniku ohýbání dřeva a založil tak největší nábytkářské impérium 19. století. Posledním průlomem se stala židle č. 14 vyrobena v roce 1859, jež je ztělesněním takzvaného kavárenského křesla. Novodobá technologie spočívající v ohýbání masivního bukového dřeva poprvé umožnila produkci nábytku v průmyslové výrobě. Židle č. 14 je dodnes jedním z nejprodávanějších kusů nábytku na světě a bezpochyby platí jako „klasik“ moderního nábytkového designu.  

Od historie po technologii výroby
Legendární Thonetův nábytek je vůbec poprvé představen v širokém kontextu technologického, typologického, estetického a historického vývoje nábytkového designu. Výstava představuje celou historii firmy od první poloviny 19. století do dnešní doby. Od 30. let 20. století se Thonet koncentruje na druhý materiál a stává se největším producentem nábytku z ocelových trubek na světě. I po 2. světové válce se snaží přizpůsobit současnému vývoji a přiblížit se světovému nábytkovému designu a stát se udavačem trendu. Publikum si bude moci prohlédnout židle, stoly, lehátka nebo skříně, které vždy byly a budou zhotovovány pomocí technologie ohýbaného dřeva ve spolupráci s proslulými designéry a architekty. Seznámí se se všemi vývojovými kroky technologie ohýbání dřeva, přechodem z ruční práce k sériové a nakonec masové produkci.

Síla oceli a technika ohýbání dřeva z umělecké perspektivy
Nadčasová estetika a perfektní forma Thonetova nábytku je stále zdrojem inspirace pro současné umělce, designéry a architekty. Cíleně vybranými díly mimo jiné Birgity Jürgenssen, Bruna Gironcoliho, Rolfa Sachse, Uty Belindy Waeger a Markuse Wilflinga jsou v rámci výstavy tematizovány síla oceli a technika ohýbání dřeva z umělecké perspektivy. Zhruba 240 exponátů nechali do výstavy vplout kurátor muzea MAK Sebastian Hackenschmidt a kustod sbírek nábytku a prací ze dřeva muzea MAK a zároveň externí kurátor a významný vědecký odborník na historii Thoneta Wolfgang Thillmann. Jednotlivé kusy nábytku jsou seskupeny do 2 až 3 objektů a tvoří zhruba 100 jednotlivých srovnání. Návštěvníkům výstavy se tak naskýtá jedinečný vhled do technologického vývoje materiálu, typologických paralel a ikonografické afinity.  

Comments

comments

Vyhledat