Žebříček nejhodnotnějších značek světa BrandZ Top 100

Technologie, obsah a kreativita jsou hybateli rekordního růstu v žebříčku nejhodnotnějších značek světa BrandZ(TM)Top 100

– Celková hodnota značek žebříčku BrandZTop 100 vzrostla o rekordních 21 %, v absolutní hodnotě o téměř 750 miliard dolarů, na nové maximum 4.4 bilionů.

– Čína má v žebříčku tři nejrychleji rostoucí značky, jejich růst je dvakrát rychlejší než růst amerických značek.

Hltání seriálů na platformě Netflix, sdílení příběhů na Facebooku a stahování obsahu na Apple iTunes a Alibaba Ali Picture jsou důvody, proč si značky připisují rekordní růst své hodnoty v aktuálním ročníku žebříčku BrandZTM Top 100 nejhodnotnějších značek světa, který dnes zveřejnily společnosti WPP a Kantar Millward Brown.

Rostoucí užívání technologií pracujících s daty, umělou inteligencí (AI) nebo rozšířenou realitou (AR) – spolu s kreativním marketingovým přístupem umožňují mnoha značkám hlouběji porozumět spotřebitelům a poskytnout jim personalizovaný obsah vytvořený přesně na míru spojený s výjimečným zážitkem.

Osm z deseti značek z Top 10 jsou značky technologické nebo s technologiemi spojené. Tato kategorie i nadále žebříčku kraluje se značkami Google a Apple na 1. a 2. místě s růstem o 23 % na 302.1 miliardy dolarů a o 28 % na 300.6 miliardy dolarů v tomto pořadí. Amazon se posunul na 3. příčku před Microsoft, vzrostl o 49% na 207.6 miliard dolarů, zatímco Tencent dosáhl 5. příčky před Facebook (č. 6) s růstem hodnoty značky o 65 % na 179 miliard dolarů, což je posun o tři příčky vzhůru od loňského hodnocení.

David Roth z WPP k tomu uvádí: „Letos jsme zaznamenali vůbec největší růst hodnoty značek způsobený růstem ve všech kategoriích. Jak noví, tak i stávající hráči sklízí odměnu za statečnost a přijetí dlouhodobé strategie budování značky.“

„WPP se zaměřuje zejména na poskytování inovativního klientského přístupu kombinujícího data a technologie s prvotřídní kreativitou. Společnosti, které investují do sofistikovaného datového marketingu a opírají své značky o sílu kreativity a nápadů zvítězí v dnešním světě inovací a změn.“

Žebříček BrandZ Top 10 nejhodnotnějších značek světa 2018

Pořadí 2018 Značka Kategorie Hodnota značky 2018 () Změna v hodnotě značky Pořadí 2017
1 Google Technologie 302,063 +23 % 1
2 Apple Technologie 300,595 +28 % 2
3 Amazon Obchod 207,594 +49 % 4
4 Microsoft Technologie 200,987 +40 % 3
5 Tencent Technologie 178,990 +65 % 8
6 Facebook Technologie 162,106 +25 % 5
7 Visa Platby 145,611 +31 % 7
8 McDonald’s Fast Food 126,044 +29 % 10
9 Alibaba Obchod 113,401 +92 % 14
10 AT&T Telecom 106,698 -7 % 6

Přes ekonomickou a politickou nejistotu v mnoha oblastech světa ukazuje letošní žebříček největší nárůst hodnoty ve své historii – o téměř 750 miliard dolarů (+21%). To znamená, že celková hodnota všech značek žebříčku BrandZ Global Top 100 dosáhla 4.4 bilionů dolarů; Za 12 let existence žebříčku od jeho vzniku v roce 2006 jde o nárůst hodnoty o 204%. Je to první rok, kdy zaznamenaly růst všechny kategorie BrandZ Top 100.

Je to také první rok, kdy rostly neamerické značky rychleji než ty americké. Do žebříčku se dostalo čtrnáct čínských značek v porovnání s jedinou (China Mobile) v roce 2006. Celková hodnota čínských Top 10 vzrostla meziročně o +47 %, o více než dvojnásobek proti americkým značkám (+23 %). I další oblasti světa jako například Indie nebo Indonésie zažívají velký regionální růst. Žebříček BrandZ Top 100 obsahoval sedm asijských značek (kromě Číny), které rostly o 14% a dosáhly celkové hodnoty značek 146 miliard dolarů. Regionální banka BCA (č. 99) se stala první indonéskou značkou v žebříčku a další nováček Maruti Suzuki se poprvé umístil v Top 10 v kategorii automobilových značek.

Průkopnické čínské značky dominují žebříčku nejrychleji rostoucích značek letošního roku, když JD.com (č. 59) vede tento žebříček nejrychleji rostoucích značek s ohromujícím 94 % růstem hodnoty značky, a to vstupem do nových kategorií jako jsou finance. Druhá nejrychleji rostoucí značka je Alibaba (č. 9 absolutně) vstupující do Top 10 hned napoprvé s 92 % růstem, díky rozšíření globální expanze a úspěchu se Singles Day. Třetí nejrychleji rostoucí značkou je Moutai (č.34) rostoucí o 89 %.

Hlavní trendy zdůrazňované v letošním žebříčku BrandZGlobal Top 100 jsou tyto:

– Marketing založený na inteligenci, jako např. AI a AR, umožňuje značkám ‘ožít a prospívat’ a udržet si relevanci pro spotřebitele.

– JD.com a HP se znovu objevují v letošním seznamu, po svém prvním výskytu v BrandZTop 100 v roce 2016. Americký telekomunikační gigant Spectrum (č. 27) dovedl do žebříčku nováčky Uber (č. 81) a Instagram (č. 91). Loňská nejrychleji rostoucí značka Adidas poskočila v žebříčku na 100. pozici. Poprvé se v pořadí objevila indonéská značka v podobě regionální banky BCA na 99. pozici.

– Při hledání maximální efektivity se pro značky ukázalo zlomovým partnerství. Vedoucí značky i nadále zvyšují laťku očekávání zákaznického zážitku, a to ve všech oblastech – jak online tak i offline— od vyzkoušení k vyzvednutí či doručení skrze strategické, dlouhodobé partnerství.

– Obchod (retail) vykázal silný růst jako nejrychleji rostoucí kategorie s nárůstem o 35 % hodnoty během posledního roku.

– I nadále dominují značky spojené s technologiemi. Představují více než polovinu (56 %) z celkové hodnoty BrandZ Top 100.

Doreen Wang, globální manažerka pro BrandZ v Kantar Millward Brown to komentuje: „Značky, které vítězí v éře marketingu založeného na inteligenci jsou firmy jako Amazon a Tencent, pro které je zákazník vždy v centru všeho, co dělají. Tyto značky užívají technologie k porozumění potřebám zákazníků a svá zjištění pak využívají k tvorbě ekosystému služeb, který naplňuje mnohonásobné potřeby, aniž by dal zákazníkovi poznat jakýkoliv přechod mezi platformami.“

Zprávu a žebříčky BrandZTM Top 100 Nejhodnotnějších značek světa a mnoho dalšího ze zjištění v klíčových regionech světa a 14 tržních odvětvích naleznete online ZDE. Globální report, žebříčky, grafy a články jsou k nalezení v aplikaci BrandZ. Ta obsahuje stejné vlastnosti a funkcionality pro všechny regionální reporty a je zdarma ke stažení pro Apple IOS a všechny zařízení s operačním systémem Android na www.brandz.com/mobilenebo vyhledávejte dle klíčového slova BrandZ v iTunes nebo Google Play obchodech.

Zdroj: Protext ČTK

Comments

comments

Vyhledat