Anketa o módě a stylu: Michaela Čapková, studentka UMPRUM
Michaela Čapková je studentkou navazujícího magisterského programu v Ateliéru Design oděvu a obuvi na UMPRUM pod vedením Liběny Rochové. Vytváří limitované kolekce, ráda experimentuje a hledá nové přístupy. Důraz klade na vývoj produktu, kvalitu materiálu a zpracování. Mladá návrhářka se díky Českým centrům uvedla už několikrát v zahraničí. Například v rámci projektu Ikonická Recyklace a Japonsko – klidná síla v Tokiu, New Yorku, Vídni a Hamburku. Její kolekce HOODIEMONKS zaskvěla během výstavy International Fashion Showcase v Londýně. Na nizozemském festivalu Fashionclash se letos představuje již podruhé. Loni byla její prezentace zařazena v TOP 10 celého festivalu.
Vaše definice módy a stylu?
Móda – divadlo. Styl – být sám sebou.
Co máte nejraději na své práci?
Proces vzniku, kdy vidím pod rukama zhmotnění svých vizuálních myšlenek. A pak ten moment před první komplexní prezentací kolekce – kdy poprvé vidím kolekci pohromadě na nalíčených a učesaných modelkách. Vizuální obraz se dává do pohybu.
Jak si dobíjíte baterky?
Cestováním, meditací, procházkami o samotě do přírody / po městě. Tím, že mohu na chvíli “jen být” a nemusím na nic odpovídat / řešit. Pouze jsem pozorovatel okolního světa. Vždy záleží na aktuálním rozpoložení.
Co vás zaručeně potěší?
Když vše nakonec dobře dopadne / myšleno obecně.
Váš tip, co dělat proti šedi:
Myslet barevně.
Fashionclash
Festival organizují tři absolventi Akademie výtvarných umění v Maastrichtu, Branko Popovič, Nawie Kuiper a Laurens Hamacher. Jedinečná multioborová platforma umožňuje setkávání mladých tvůrců ze všech oblastí, od šperků, doplňků, oděvů až po divadlo, film či tanec. Hlavním cílem je propojit talenty z různých odvětví a oslovit nejširší publikum včetně laické veřejnosti. Vstup na festival je zdarma, zpoplatněné jsou pouze přehlídky.
Letošní Fashionclash má charakter třídenní módní „pouti“ (tzv. The Route) se zastávkami na šestadvaceti místech konání přehlídek, performancí, workshopů a debat. Hlavní část programu probíhá v SAM–decorfabriek, bývalé továrně na keramickou dlažbu značky MOSA v Maastrichtu. Zneklidňujícím mottem „Fashion My Religion“ se organizátoři snaží o dialog publika
s návrháři na aktuální témata (móda a náboženství, tradice a modernita).