Jaký bude leden na Pragovce ?
Pragovka Gallery slaví první výročí: jak jinak než uměním
V lednu tomu bude právě rok od otevření Pragovka Gallery v umělecké čtvrti na Praze 9. Na počest výročí vystoupí v industriálních prostorách jazzově laděné těleso Bohemia Saxophone Quartet a představí se čtyři nové výstavy. Jednou z nich je expozice „Nikdy to nebylo, pořád to je…“, na níž participuje finalista Ceny Jindřicha Chalupeckého 2018 Tomáš Kajánek.
Známý Bohemia Saxophone Quartet, na jejichž koncert v rámci Pražského jara 2019 jsou lístky již prakticky vyprodány, rozezní své žestě 30. ledna v 19 hodin večer. Sopránový, altový, tenorový i barytonový saxofon spojí své síly a nabídnou posluchačům multižánrový výběr skladeb zahrnující klasický i jazzový repertoár. Na Pragovce si je můžete poslechnout bez složitého shánění lístků, jsou dostupné v předprodeji na Goout.cz nebo hodinu před koncertem na místě.
Výstavy
15. ledna v 18:00 proběhnou čtyři různé vernisáže v galerijních prostorách Pragovky. Výstava s názvem „Beuys Don´t Cry“ zkoumá téma fiktivní či změněné reality, kterou známe například z Cronenbergova snímku Videodrome či kultovního filmu Věčný svit neposkvrněné mysli. Umělkyně Andrea Mikysková, sochařka Ivana Pavlíčková a malíř Patrik Kriššák se tak v již tradičním seskupení setkají v Pragovka Gallery Entry a představí svou multimediální jízdu kombinující odlišné tvůrčí přístupy.
Výstava „Nikdy to nebylo, pořád to je…“ jako by na koncept nepravděpodobné reality navazovala. Trojice umělců nabízí několik rozdílných pohledů na téma utopie, ať již s akcentem kritiky či naopak nádechem nadšení pro nové utopistické myšlení. Zvukový a multimediální umělec Michal Cáb představí multi-kanálový audiosystém, který může sloužit jako samostatná zvuková instalace či živý hudební nástroj. Marek Hlaváč vystaví dvě zvukové instalace zabývající se tématem možné proměny historických utopií. Finalista ceny Jindřicha Chalupeckého za rok 2018 Tomáš Kajánek pracuje s found footage, fotografickými a video ready-madey, skrze něž mapuje a zpracovává cvičné rekonstrukce teroristických útoků a případů hromadného neštěstí.
Prostor The White Room uvede výstavu „Napadení kancem“ vytvořenou Janem Boháčem a Viktorem Dedekem. Boháč se dlouhodobě zaobírá emočně vypjatými a stresovými situacemi, jichž při svém povolání hasiče a pracovníka krizové linky zažil už mnoho. Takové hraniční zážitky poté slouží za inspiraci jeho vlastní tvorbě. Dedek propojuje sochařské principy se zájmem přesahujícím do oblasti literatury, divadla a performance, počítačových her a virtuální reality.
Aleš Novák svou výstavu nazval „Postbarokní folklór“, jelikož sochy a objekty, které vytváří, jako by odkazovaly k dílu barokního sochaře. Umělec se snaží o aktualizaci různých historických směrů skrze současné materiály, konkrétně kumulaci nábytku a vlastních více či méně uměleckých předmětů, z nichž následně tvoří instalace.