Královna zvuku Mandy Parnell: udržujme v muzice profesionalitu
Mandy Parnell je úžasná žena. Skutečná osobnost. Patří k největším studiovým personám světové hudební scény a kvůli masteringu za ní chodí už desítky let největší osobnosti světové scény: Björk, Aphex Twin, PJ Harvey, Fatboy Slim, The Knife, Diamanda Galás, The Rapture a stovky alternativních protagonistů taneční scény v Británii a Evropě… v databází Discogs.com má přes 1100 záznamů a další stále přibývají.
Na letošní, v pořadí dvacáté Red Bull Music Academy v Berlíně, ze které si brzy přečtete obsáhlejší reportáž, prezentovala přednášku o tom, co obnáší její práce a co by radila nováčkům, učila technický workshop a také poskytla interview pro protišedi. Spěchala na oběd, tak jsme ji dlouho nezdržovali, ale byla to čest. Tahle dáma s punkovou minulostí patří mezi top profíky a je super vidět, jak svůj zápal pro věc umí předávat.
Jak vnímáte celou Red Bull Music Academy?
Je to neuvěřitelně skvělá věc. Výborná příležitost být s lidmi z celého světa, kteří jsou naladěni na stejnou vlnu, spolupracovat a bavit se o různých myšlenkách. Všichni lektoři se tu dělí o své zážitky a předávají tak vědomosit, to je hodně cool.
Na přednášce jste říkala, že se zasazujete o to, aby se mladé holky věnovali exaktním vědám a zejména nauce o zvuku. Jak?
Hlavně podobnými workshopy, jako je tenhle, tedy povídáním o své práci, o tom, jak je super a také o tom, jak se vypořádat s různými nesnázemi. Ale o těch problémech poslední dobou mluvím méně.
Kdo to organizuje?
Dělají to různé subjekty, hodně Red Bull. V Londýně s ekonají večery věnované jen ženám, kde se potkají dýdžejky, producentky, umělkyně… a učí workshopy a sdílejí svoje vědomosti. Povídají si o tom, co znamená být ženou v tomhle průmyslu. Osobně musím říct, že jsem moc sexismu nezažila, a často mluvím o tom, že na tomhle průmyslu je skvělé, že můžeš být, kým chceš. Nejsi souzen, jen malá část lidí tě nějak soudí. Věichni máme červenou krev. Nezáleží na tom, jakého jsme pohlaví, orientace či vyznání.
Co plánujete na nadcházející měsíce?
Práci a práci – a během roku chci začít pracovat na knize o teorii masteringu a jeho filosofii.
Co byste poradila začátečníkům, kromě vašeho postřehu na přednášce, že si nemají nechat do produkce tolik mluvit a nemají své „dítě“ dávat z ruky jen tak někomu?
Nedávejte svůj talent zadarmo. Dejte si pozor na to, abyste byli spravedlivě odměněni, i když třebas ne finančně. Pokud pracujete s kapelou a ona tu hudbu komerčně využije, ujistěte se, že vám zaplatí. Lidi tenhle obor studují léta a stojí to spoustu peněz. Zachovejte si profesionalitu, instalatér vám taky nepůjde pracovat zadarmo. Tak proč byste měli vy?
Mandy Parnell pracuje ze studia Black Saloon v Londýně, které si vybudovala ve svém domě. O tom, jak se to stalo, se dočtete brzy v naší reportáži.
http://www.blacksaloonstudios.com
http://daily.redbullmusicacademy.com