MÓDNÍ PROFESIONÁLOVÉ A MENTOŘI DÁVAJÍ NOVÉ IMPULSY UDRŽITELNOSTI A MLADÝM TALENTŮM

credit: EFA, Honza Martinec
credit: EFA, Honza Martinec

 European Fashion Accelerator (EFA) zahájil 15. listopadu sérií vzdělávacích programů vedených špičkovými módními profesionály. Letošní EFA se zaměřil na vztah mezi luxusem a udržitelností, vytvoření platformy pro udržitelnost a podporu vzestupu malých podniků a wellbeing v náročném online světě. Osm mladých talentů vybraných mezinárodní porotou složenou z módních odborníků z partnerských univerzit mělo možnost představit svou kolekci a zúčastnit se vzdělávacích a mentorských programů. EFA opět podpořil Visegrádský fond.

 

European Fashion Accelerator (EFA) vstoupil do svého 9. ročníku sérií akcí, které se konaly v listopadu 2021 v Praze. Profesionálové z módní branže z celého světa se sešli v hotelu NH Collection Prague Carlo IV, aby diskutovali o tématech relevantních pro život v pandemické době a blíže zkoumali vztah mezi luxusem a udržitelností. Cílem jejich návštěvy bylo také poskytnout vhled na wellbeing pro kreativitu a na vytváření úspěšné značky a podělit se o osvědčené postupy s kolegy a osmi mladými talentovanými návrháři, které do programu EFA vybrala porota složená z partnerských vysokých škol uměleckého a módního zaměření.

 

Letošní hosté ze světa módy a byznysu a opět dokázali, že spolupráce těchto dvou sfér je důležitá a inspirativní síla. Na letošním EFA se představili:

 

Roxanne Chen Gadsby (Velká Británie), zakladatelka Dyelog, londýnské kreativní agentury s mnoha kreativními směry, která se zabývá PR, marketingem a komunikací s mezinárodní působností v oblasti obchodu a médií. Kreativní agentura Dyelog zastupuje například českého designéra Jiřího Kalfara.

 

Martyn Roberts (Velká Británie), zakladatel a kreativní ředitel agentury Fashion Scout proslulé podporou, péčí a prezentací inovativních a kreativních talentů v oblasti designu z celého světa. Organizuje také největší nezávislou přehlídku pro začínající i zavedené návrhářské talenty ve Velké Británii během londýnského týdne módy.

 

Maria Camila Blanco (Argentina), marketingová a PR konzultantka. Od roku 2019 zastupuje nezávislé latinskoamerické návrháře v USA. Je spolumajitelkou internetového obchodu La Superclásica, který představuje latinskoamerické umění a design, a majitelkou agentury Agencia, která uvádí nové designéry působící v oblasti udržitelnosti na globální trh.

 

Jens Wittwer (Německo) je spoluzakladatelem Luxiders Magazine, moderní mediální společnosti se sídlem v Berlíně, která má celosvětový dosah více než 200 000 lidí. Společnost usiluje o rozšíření odpovědné spotřeby po celém světě a upozorňuje na to nejlepší z oblasti udržitelné módy a životního stylu. Luxiders také řídí nevládní organizaci Global Association of Sustainable Societies, která propaguje vzdělávací změny.

 

Wiktoria Skiba (Polsko), specialistka na PR, zabývá se především zviditelňováním značky a efektivním PR na sociálních sítích. Je mezinárodní módní blogerkou a stratégem značky, zakladatelkou online magazínu Spoiled Queen a kreativního centra Spoiled Queen. Má více než deset let zkušeností v módním průmyslu a obchodním vyjednávání.

 

Marcela Danielová (Česká republika) zakladatelka společnosti M-DNA Consultancy. Svou kariéru zahájila v Paříži a v roce 2000 se přestěhovala do Dubaje, kde produkovala módní a lifestylové akce pro mezinárodní luxusní značky. V roce 2012 se spojila se svými kolegy z oboru a vytvořila Fashion Forward Dubai. Je známá jako propagátorka talentů, která zajišťuje značkám potřebné zviditelnění prostřednictvím zážitkového marketingu a PR.

 

Pavlína Louženská (Česká republika), zakladatelka a generální ředitelka #HolkyzMarketingu, vzdělávací platformy, která se rozrostla na síť 30 000+ žen s pravidelnými workshopy, mentoringovým programem, akademií a nabídkou pracovních příležitostí. Je také hlavní mentorkou Google for Startups, publikující autorka a často přednáší na různých mezinárodních konferencích včetně TEDx nebo Drapers.

 

První den diskuzí u kulatého stolu se zabýval vytvořením platformy pro udržitelnost

která učí, mentoruje, vzdělává a propojuje místní designéry, výrobce a odborníky, kteří se zabývají udržitelností. Hosté se shodli na tom, že pro každou ze zemí V4 je třeba ustanovit ambasadora, který by byl nápomocen při vytváření databáze kontaktů. Z diskuzí vzešla řada nápadů, například tvůrčí inkubátory a mentoringová sezení a propojování umělců s designéry v různých oborech a také podpora mezigeneračního sdílení osvědčených postupů.

 

Druhý den nastolil důležitou otázku vztahu mezi luxusem a udržitelností, zejména v současné situaci. Trend v luxusní módě směřuje k udržitelnosti, kde je faktor hodnoty stále důležitější, mladá generace chce inovace, kreativní ručně vyráběné kousky. Kromě toho se spotřebitelé chtějí cítit blíže návrháři prostřednictvím sociálních médií. Cestou vpřed je snižování spotřeby, recyklace a upcyklace. Martyn Roberts (Fashion Scout) navíc řekl: Udržitelnost bude pro luxusní značky v budoucnu klíčová. Všichni jí věnují větší pozornost a lidé chtějí přispět ke změně.  A tak je na značce, aby tyto změny provedla, ať už jde o zákaz kožešin nebo hledání způsobů, jak zachovat řemeslnou výrobu, práci s organickými materiály, způsobení menší ztráty biodiverzity.

 

Online masterclass, který představila krakovská škola umění a módního návrhářství pod dohledem jejího uměleckého ředitele Rafala Satanowského, poskytuje mladým návrhářům neocenitelný vhled do začátku podnikání a uvedení úspěšné kolekce na trh.

 

Hosté byli spolu se zakladatelkou EFA Karolinou Bosákovou a partnerskými univerzitami také svědky procesu kreativního focení a natáčení videa pro vybrané mladé talenty, kteří měli možnost proměnit svou kolekci v profesionální značku za pomoci profesionálního týmu EFA a modelek.

 

Letošní ročník EFA ukázal, že témat je mnoho a že udržitelnost a politika „no waste“ se stávají normou, pokud má značka uspět. Ukázal také, že lidská interakce je zejména v této pandemické době neocenitelná, protože sdílení kreativních nápadů a inovací posouvá kreativitu dál.

 

EFA se společně se svými partnery snaží zkoumat udržitelnost napříč hranicemi zemí V4 a vytvořit platformu pro spolupráci v této oblasti. V neposlední řadě EFA nadále podporuje začínající mladé talenty. Sledujte naše inspirativní vzdělávací podcasty a mentoringové programy na webových stránkách EFA.

 

###

 

European Fashion Accelerator (EFA) je intenzivní program vytvořený na podporu talentovaných studentů v kreativních odvětvích v regionu V4 a funguje jako efektivní most mezi kreativním a obchodním světem. EFA založila v roce 2012 společnost Unique One Events pod vedením Karolíny Bosákové (producentka Unique Fashion Week v České republice a Košice Fashion Week ve Slovenské republice) s cílem úspěšně pomáhat středoevropským návrhářům a sdílet osvědčené postupy mezi univerzitami. Letos se EFA uskutečnil v Praze mezi 15.11. – 16.11. 2021.

 

Karolína Bosáková je uznávaná modelka, podnikatelka a filantropka s rozsáhlými znalostmi a zkušenostmi v módním průmyslu a podnikatelském prostředí. Více než deset let pracovala a žila v Paříži a New Yorku. Během své modelingové kariéry spolupracovala se světoznámými značkami a módními návrháři, jako jsou Chanel, Yves Saint Laurent, Dior, Fendi, Alexander McQueen, Oscar de la Renta a mnoho dalších. Je zakladatelkou společnosti Unique One models & events, která do České a Slovenské republiky přinesla koncepty Fashion Week a European Fashion Accelerator. Je také uznávaná pro svou obdivuhodnou roli filantropky. Od roku 2017 vede nadaci Happy Hearts, která buduje bezpečné školy v zemích postižených přírodními katastrofami.  

 

Comments

comments

Vyhledat