Ponožkárna ferdinand. hlásí chlupaté novinky a rez
Populární značka ponožek nemá jen kratší jméno a nové logo. Má i novou kolekci, na které se podílely dvě talentované návrhářky. Společně se na ponožky podívali jinak, otočili je naruby a přišli s novými texturami.
Značka navázala spolupráci s dvěma úspěšnými návrhářkami. Nepracovali společně jen na nových potiscích nebo vůbec na grafické části ponožky, ale vytvořili ponožky jinak, naruby.
Téme využití rubové strany v podlesní fobě módní návrháři používali, ale viděli jsme ho spíš na svetrech a čepicích. I ponožky ale nabízejí spoustu možností, jak objevit nové formy a mrknout na půvab toho běžně neviděného.
Další novinkou značky je kolekce pletených ponožek z hedvábí.
Ponožky od Terezy Rosalie Kladošové
Tereza Rosalie Kladošová absolvovala pražskou UMPRUM a UTB ve Zlíně. Její tvorba je poháněna fascinací barvami a kombinací vzorů a ráda využívá smysl pro humor a kombinuje vzory.Získala v roce 2019 ocenění Designér roku i Módní designér roku v rámci cen Czech Grand Design.
„Kolekci ponožek pro ferdinand. jsem navrhla tak trošku naruby. Mám ráda zajímavé ponožky a proto jsme se po společné debatě s ferdinand rozhodli pro hodně výraznou a ojedinělou kolekci. Ve své tvorbě pracuji s materiály příjemnými na dotek a v oblibě mám právě chlupaté taktilní materiály. Pro mou tvorbu jsou typické vzory a barvy, ale vzorovaných barevných ponožek je všude opravdu hodně. Ale když vzorovanou ponožku otočíte naruby, objeví se nitky vyčnívající ze vzoru a já jsem se s těmito nitkami a chloupky rozhodla pracovat záměrně,“ říká TRK.
„Vytvořila jsem dva vzory, jeden květinový a jeden abstraktní, kdy rubová strana se pro nás stala lícovou. Vzor je skrytý uvnitř a chlupy lezou ven. Přišlo mi to jako hodně zábavný moment, mít chlupaté ponožky, tak trošku jinak. Kolekci doplňuje jeden „klasický“ květinově abstraktní vzor, který je typickým TRK motivem. Celkem v kolekci najdete dva chlupaté vzory v několika barevných variantách a jednu klasicky hezkou květinovou ponožku.“
Ponožky od Petry Ptáčkové
PP je známá svými zero waste střihy, využíváním zbytku materiálu, transformovatelným a modularním oděvem a čepicemi, které vnímá jako součást osobního bezpečí světa každého nositele. Má za sebou studium na Ecole de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne (ECSCP) a Creative Knitwear Master v Itálii pod supervizí legendární Deanny Ferretti, která stojí za většinou pletených kolekci známých módních ikon jako Martin Margiela, Kenzo a další.
Ponožky DEFEKT 01
Namísto klasické batiky barvami jsme se dostali k barvení, nebo spíše záměrnému “poškození” ponožek rezem, což je přirozený proces v přírodě.
Příroda a v ní zrezlé předměty jsou sami tvůrce printu, patternu. Celý proces se tedy uchýlil na sběrný dvůr, kde se ponožky pečlivě odevzdávaly chemické reakci.
DEFEKT 02
V rámci aktivního života je vše, co nosíme, vystaveno zkoušce odolnosti. Důsledky oděru, tenze a jiných vlivů beru jako součást dotváření charakteru daného kusu oděvu, materiálu. Je pak každá oděrka, díra, zachycené oko a následně zalátovaní, vypevnění jako ta níčím nenahraditelná nehoda, kdy se z obyčejného oděvu stává můj vlastní originál. Vzali jsme tedy hrubší ponožky z alpaky a vystavili je hrubému zacházení, kde vznikl defekt díry a puštěného oka. Díky tomu získala jinak hladká ponožka nový druh dekorace.