Rozhovor: Jak se dělá Wolt

foto Wolt
foto Wolt

Poslední dobou se v českých městech daří rozvozovým službám. Jednou z těch novějších a možná tou nejlepší je Wolt původem ze Skandinávie. Zeptali jsme se marketingového manažera Davida Krátkého, jak se takový Wolt dělá.

David Krátký, foto Wolt

Jak dlouho je vlastně Wolt na českém trhu a kam zasahuje?

Wolt jsme v České republice spustili 20. července 2018. Začínali jsme fakt jenom v širším centru Prahy, každým týdnem jsme ale rostli a zákazníci nám jasně dávali najevo, že nás chtějí i mimo centrum. Zapracovali jsme na tom, z původních 50 restaurací, se kterými jsme spolupracovali, je dneska více než 200, s tím, že doručujeme po Praze 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, v částech Prahy 8 a 10. V únoru 2019 jsme navíc spustili i Brno, které se v posledních letech neskutečně gastronomicky rozjelo. Dneska tam máme už přes 60 restaurací a rosteme každým dnem.

Jaké know how jste převzali a co jste vymýšleli od nuly? Jak dlouho vlastně trvala příprava celé věci?
Wolt přece jen funguje už v 15 zemích a 50 městech, know how už tedy máme silné, víme, co funguje, a co ne, jak je třeba nastavit procesy, produkt je připravený a tak dále, což ovšem neznamená, že se už nemáme co učit.

Jak probíhá výběr restaurací, a je správný můj dojem, že preferujete zajímavé a dobré restaurace spíše moderního typu, a že neberete všechno?

Jde nám o to, ať má zákazník opravdu dobrou zkušenost a je faktem, že se hodně soustředíme na podniky, které jsou atraktivní, trendy, zkrátka místa, kam bych si rád zašel i osobně. Raději tedy určitě kvalita než kvantita, to je zapsáno hluboko v DNA Woltu. Uvědomujeme si ale, že nabídka dneska musí být opravdu pestrá, každého zkrátka láká něco jiného. Proto už dnes na Woltu najdete jak méně známé podniky z okraje města, tak téměř fine-diningovou zkušenost, nebo známé řetězce. Trendy podniky s dobrými cenami ale určitě hrají prim.

foto Wolt

Jak se liší Wolt od podobných služeb?
Je toho spousta. Když to vezmeme od začátku, zákazník si stáhne aplikaci, na jejímž vychytaném designu pracoval coby designér Elias (Pietilä) Aalto, spoluzakladatel Woltu oceněný Applem v superprestižních Apple Design Awards za hru Wooden Labyrinth 3D.

To je benefit číslo jedna. V pár krocích se zaregistruje, má na výběr z více než 200 oblíbených restaurací, kde jsou téměř všechna jídla krásně nafocená, přesně tak tedy ví, co očekávat. To je benefit číslo dvě. Objedná si, v přesně ví, kdy restaurace zahlídne jeho objednávku, kdy ji přijme, kdy na ní začne pracovat, kdy dorazí kurýr a kdy se kurýr začne blížit ke dveřím. Pohyb kurýra je zkrátka a dobře možné sledovat přímo v aplikaci, čímž se dostáváme k benefitu číslo tři. Kurýr pak donese jídlo až ke dveřím, což je taky super, a vy si jdete pěkně pochutnat. Průměrný čas doručení máme v Praze momentálně na 31 minutách, v Brně dokonce 27. Pokud by se v objednávce náhodou něco pokazilo, naše zákaznická podpora je k dispozici vždy, když je otevřené doručení, s tím, že v chatu, který najdete přímo v appce, odpovídá do 40 sekund a vše řeší rychle a s úsměvem. To docela jde, no ne?

Velké téma poslední doby jsou obaly a ekologické hledisko, jak řešíte tohle, co je v kompetenci restaurací, a co řeší Wolt?
Je to tak a i Wolt v tomhle ohledu dělá, co může. Máme partnera, díky kterému si restaurace, které s námi spolupracují, můžou objednat ekologická balení za lepší ceny a aktivně se snažíme, aby bylo takových restaurací co nejvíce. Naše jídlo navíc doručujeme v recyklovatelných papírových taškách. Zároveň je nám ale jasné, že jde o celosvětový movement, nezvládneme to sami. Začíná to u každého člověka, každého brčka a každé firmy individuálně, o tom není pochyb, ale zároveň je třeba nastavit logisticko-ekologická pravidla pro celý národ a svět, tak, abychom opravdu životnímu prostředí mohli prospívat.  

Jakou expanzi můžeme čekat v nejbližší době?
Píše nám spousta lidí, jestli se chystáme i do jejich města. Jak jsem nastínil na začátku, vždy nám šlo primárně o to, ať dosáhneme slíbené kvality a rozměru v jednom městě, až pak jsme připraveni posunout se dále. V Praze i Brně je ještě spousta oblastí, kam určitě chceme jít. A co bude potom? Určitě nějaké další město, nechte se překvapit.

foto Wolt

Co vám na celém projektu dělá největší radost?

Wolt je fakt moc fajn. Jednak je neskutečně vzrušující představit tak promakaný projekt lidem v České republice, a moc se mi líbí myšlenka propojení restaurací, kurýrů a zákazníků, s tím, že v tomhle modelu profituje každý, to je na něm to zásadní. Restaurace se dostanou k nové skupině zákazníků, čímž jim dost zásadně narostou tržby, kurýři si vydělají pěkné peníze (momentálně více než 200 Kč za hodinu doručování), jezdí, kdy chtějí a na čem chtějí (kolo, skútr nebo auto) a ve finále zákazníci, kteří dostanou jídlo ze své oblíbené restaurace doručené do 30 minut, usmívajícím se kurýrem, kdykoliv na něco dostanou chuť. On je ten Wolt fakt záchrana při náročném pracovním pondělku, deštivém večeru, sobotní kocovině, nebo pro rodiče na mateřských a otcovských dovolených, o letní pohodě v parku, kde nejsou restaurace, ani nemluvě.

https://wolt.com

 

Comments

comments

Vyhledat