Rozhovor: V Roxy si lidi si chtějí odpočinout od světa “venku”

The Glitch Mob v Roxy, foto Www.klapper.cz
The Glitch Mob v Roxy, foto Www.klapper.cz

Rádi prostřednictvím reportáží a rozhovorů nakukujeme pod pokličky a za kulisy. Tentokrát jsme se bavili o tom, jak vypadá práce v klubu, konkrétně v jednom z našich nejslavnějších, v Roxy. Na naše otázky odpovídal Daniel Bacho.

Náplní tvojí práce je marketing. Jak bys ji popsal ufonovi?

V rámci pozemské zábavy se tancechytivý jedinci scházejí v uzavřených prostorech tzv. klubech a oddávají se tam hedónistické zábavě za pravidelných a výrazných zvuků. Vše probíhá pod dohledem na pódiu umístěných a adorovaných jedinců s nástroji nebo za elektronickými přístroji. Marketing je v rámci této zábavy zaměřený na rozšíření vědomí o kvalitě těchto zvuků a nutnosti pravidelné návštěvy prostoru, který před 27 lety osvícení jedinci pojmenovali krásným ženským jménem ROXY. Je důležité neopomenout snahu o zjišťování klubových potřeb tancechtivých jedinců a dlouhodobou práci na prostoru samotném, zlepšovat jeho výhody a zbavovat se nevýhod. O všem je nutné nepřetržitě (ideálně zábavnou formou) informovat pozemšťany, které to zajímá, i ty, kteří si myslí opak. Věřím, že takto by to ufon mohl pochopit, tak nějak to chápu já

Daniel Bacho, foto archiv Roxy

Vše dneska jde obstojně měřit a tak víš, co funguje a co ne.

Co v marketingu vašeho klubu funguje? Co třeba ani ne?

Věřím, že funguje hlavně dělat vše s nadšením a na vysoké úrovní. Jakmile opadne nadšení a zápal lidí v pozadí, je to vidět brzy i v popředí. To stejné platí i ohledně kvality, vím, že komunikuji většinou s lidmi, kteří ví, co chtějí a neměl bych je nikdy podceňovat. Na marketingové a PR strategie může mít každý různý názor a preference. Já se snažím držet barevné komunikace zejména v online prostředí, kterou s Hankou a Ondřejem doplňujeme PRkem a spoluprací s umělci samotnými. Vše dneska jde obstojně měřit a tak víš, co funguje a co ne. Otázka je, jestli se tomu otevřeš a jsi schopný něco změnit, i když bude třeba okolí skeptické.

Publikum v Roxy, foto Www.klapper.cz

Jak se mění preference návštěvníků, co chtějí slyšet, a co třeba chtějí pít a vidět a vůbec zažít dnes?

Po několika letech se vždy obmění složení těch nejčastějších návštěvníků, mění se s aktuálními styly, ale jestli něco zůstává, je to, co se pije. Na koncertech více pivo a panáky, na parties míchané drinky. Snažíme se sledovat, co lidi baví, a podle toho upravujeme “nápoják”. Co se týče zážitku, věřím, že je to pořád podobné. Lidi si chtějí odpočinout od světa “venku”, v ROXY dostanou, bez zbytečných keců, nálož své oblíbené hudby na skvělém soundu, k tomu vizuální zážitek a zároveň se u nás nikdy necítí anonymně. Stačí zajít na chvíli za DJe na stage a uděláš si známé

 

Je koncept klubové noci přežitý?

Kde získáváš nápady, které tahle práce vyžaduje?

Sleduji osobnosti online marketingu, weby a trendy nejen u ostatních světových brandů, ale i v rámci firem a jejich komunikace. Kolem je hodně inspirativních lidí a značek, kteří umí překvapit, a věřím, že mezi ně můžeme patřit i my. Chtělo by to akorát víc času na podobné sebevzdělávání, ale to bych měl spíše plakat na vlastním hrobě a trochu si to lépe zorganizovat.

Jezdíš se někdy něco přiučit do zahraničí, spolupracuje Roxy s kluby v cizině?

Před 10 měsíci se nám narodil Šimon a musím uznat, že se naše výlety za zahraničními zážitky dost omezily. Sleduji zahraniční kluby a festivaly aspoň online a těším se, až bude opět příležitost podívat se někam ven. Naštěstí mne zastupují mladší kolegové Hanka, Ondřej, David a Nicole, kteří toho obrážejí dost. Na příští roky mám v měřítku Sónar, Time Warp nebo Glastonbury, z klubových nocí bych se rád opět kouknul do svého milovaného Elrow, kde jsem začínal.

Andy C c Roxy (2015), foto archiv Roxy

Naše role je nejen přivážet velká jména.

V Roxy je několik zavedených klubových nocí, ale vznikají i nové – jak se pracuje s propagací těch, co přicházejí, je to o hodně těžší, než to bývalo?

Objevily se tu názory, že je koncept klubové noci přežitý a musím dát za pravdu, že pokud se lidé rozhodují, zda jít v současné víkendové konkurenci do ROXY, musí je přilákat především headliner dané noci. Nicméně naše role je nejen přivážet velká kvalitní jména, ale také méně známé, ale neméně kvalitní interprety. U nich věříme, že stojí za vaši pozornost a budou jednou náš klub vyprodávat. Zde se jednotný koncept přímo nabízí. To platí jak pro naše nové klubovky čtvrteční live elektroniku Motif (Benjamin Damage, Acid Arab nebo Ross From Friends), tak pro ženskou sérii WoWs v NoDu (Kelly Lee Owens, Oshun a další).

Co tě v souvislosti s Roxy poslední rok nejvíc těší?

Těším mne, že se i přes narůstající počet klubů v Praze držíme, podle návštěvnosti a věřím, že i spokojenosti návštěvníků, na špici. Za ty roky tak nějak už vidím, že trendy přicházejí a odcházejí, s nimi i ten pověstný “hype”. Oproti tomu ROXY zůstává, mění se, ale zůstává.

Kölsch, Foto Www.klapper.cz

Historie svazuje

Jak vnímáš historii “brandu” Roxy?

ROXY je tady s přestávkami už od roku 1927. Je to zároveň fascinující a trochu i svazující. Někdy se musím trochu krotit, abych živější a familiérnější komunikací ROXY neublížil. I když posledních pár let se popravdě už moc nekrotím

Roxy má i aplikaci, díky které lidi získávají odměny. Jak to funguje?

MY ROXY má dvě části. V té první můžete po registraci využívat výhody jako přednostní a levnější nákup vstupenek, slevy u partnerů jako levnější taxíky z/do klubu nebo soutěžit o lupeny a merchandise. Ta druhá vyžaduje aktivitu a díky tzv. check-inům v appce počítá appka tvé návštěvy v klubu, za které dostáváš rovnou odměny (free drinky, merch, vstupenky) Ze všech aktivních uživatelů pak losujeme velkou odměnu, co ž je mimo jiné i permice na celou sezónu zdarma. Appka slouží nejen jako zábava pro lidi, ale taky jako náš nástroj, jak komunikovat s těmi nejaktivnějšími z nich. Pravidelně je zveme “na drink”, abychom se dozvěděli jejich připomínky rovnou z první ruky.

Kdo chodí do Roxy v roce 2019?

Věřím, že všichni milovníci současné a hlavně kvalitní hudby.

Kdo tam bude chodit v roce 2030?

Věřím, že všichni milovníci budoucí kvalitní hudby. Myslím si, že už tady nebudu, ale jsem si jistý, že kdokoliv zde bude pracovat, bude to dělat se stejným zápalem a láskou k ROXY, jako současný team. Ono to totiž není o ROXY, ale o lidech a na ty tady máme velké štěstí 😉

Fritz Kalkbrenner v Roxy, foto Jakub Zatloukal

 

Comments

comments

Vyhledat