Z Brna na celosvětový trh, Skinners vybrali na Kickstarteru cílovou částku během 6 hodin
Ani boty, ani ponožky. České Skinners, působící ve více než 90 zemích světa, uvádí na trh novou verzi ponožkobot. Na americký crowdfundingový portál Kickstarter vstoupili už podruhé. V roce 2016 se jim podařilo vybrat 16 milionů korun, od té doby prodali přes 300 000 párů a obrat společnosti se za předchozí dva roky vyšplhal k 90 milionům, přičemž 80 % všech zakázek přichází ze zahraničí. Kampaň na podporu kolekce Skinners 2.0 běží od pondělí 19. října, a cílové částky 40 000 amerických dolarů dosáhla společnost během 6 hodin.
Za ponožkobotami Skinners stojí mladá dvojice Petr Procházka a Michaela Matějková. Ti před čtyřmi lety přišli s nápadem vytvořit hybrid mezi ponožkou a botou pro sport, ale i běžné chození. Od té doby vyrobili téměř 300 000 párů, které mimo jiné nosí baseballový tým Boston Red Sox v USA, fotbalisté v Kuvajtu a objednávky přichází i z 18 000 kilometrů vzdálené Nové Kaledonie. Od pondělí 19. října je možné si objednat přes americký Kickstarter vylepšené Skinners 2.0. „Na vývoji nové kolekce jsme pracovali téměř dva roky, po technologické stránce jsme se velmi posunuli. Pracujeme s odolnějšími materiály, které jsou méně náchylné na extrémní vnější vlivy. Zásadní změna je přidání vyjímatelné stélky, která díky výšce pouhé dva milimetry nesníží barefoot pocit, zároveň však dodá vyšší komfort,“ popisuje novou kolekci Petr Procházka. Novinkou je také rozšíření velikostní řady i nový tvar. Testem prošlo celkem 8 variant kopyt za spolupráce odborníků obuvnického průmyslu, než se našla finální verze. „Lidé by měli mít více druhů obuvi ve svém botníku a střídat je. Klasické boty totiž nejsou pro naši nohu vždy tím nejlepším, zvláště pak, jsou-li těsné, tuhé a nedávají svalům a šlachám na chodidlech příliš volnosti, “ vysvětluje přednosti ponožkobot.
Bezodpadová výroba z Evropy
Skinners jsou vyrobeny z odolných funkčních vláken. Ze spodní strany jsou vyztuženy dvouvrstvou podrážkou z velmi odolného švédského polymeru zapuštěného do textilie bez použití lepidel a švů. „Nepoužíváme žádné toxické změkčovadlo a použité sloučeniny jsou zcela bez obsahu ftalátů. Naše výroba je bezodpadová, což není u bot běžné. Výrobní odpad je minimalizován pod hranicí 1 %,“ říká k šetrné výrobě Michaela Matějková a dodává, že veškerá výroba probíhá v České republice.
Díky crowdfundingu z Moravy do celého světa
Skinners za čtyři roky své existence obuli 90 zemí po celém světě. V tom jim pomohla i crowdfundingová kampaň na americkém Kickstarteru, kterou zopakují s novou kolekcí 2.0 také letos, běží od 19. října do 3. prosince. „Poslední měsíce pracujeme na tom, abychom v prezentované kampani dostatečně zákazníkům produkt přiblížili, a byla tak jasná jeho přidaná hodnota. Jestli se nám to podaří, uvidíme během následujících 6 týdnů. Už během první kampaně jsme si netroufali hádat, jaká bude cílová vybraná částka, a stejně se na to díváme i dnes, zvlášť při všem, co se nyní na trhu děje, bychom neradi předjímali,“ uzavírá Petr Procházka a zároveň dodává, že cílem celého týmu je vyrábět až milion párů ročně. Obrat pro letošní rok však odhadují na rekordních 65 milionů korun. Ponožkoboty Skinners budou v kampani k dostání za výhodnou zavádějící cenu od 45 USD.