Anketa o módě a stylu: Markéta Folberová, zakladatelka značky kožených doplňků Folbeur
Markéta Folberová stojí za zrodem nové módní značky kožených doplňků FOLBEUR. Prvotním impulzem bylo vytvořit nadčasovou, kvalitní kabelku, která zvládne každodenní život a vydrží rozhodně déle než jen pár sezón. Dnes má Markéta na kontě čtyři kolekce kabelek a dva typy peněženek. Značku FOLBEUR odstartovala oranžová kabelka Grand Arancia. „Classy. Smooth. Flexible.“ není jen claimem brandu, ale zároveň se promítá i do módního stylu její zakladatelky.
Tvá definice módy a stylu?
Módu považuji za něco víc než jen to, že se člověk obleče proto, aby nebyl nahý. Podle mě se jedná o velice subjektivní způsob vyjádření životního postoje a estetického cítění. Módu a styl komplexně vnímám jako komunikační prostředek, který o nás leckdy prozradí více, než bychom chtěli.
Já osobně se v oblékání držím hesla „méně je více”. I když teda zrovna naši velkou oranžovou Folbeurku Grand asi málokdo vnímá jako minimalistický prvek. Miluji pásky, vrstvení a bílé košile. To ráda oživím výraznými doplňky.
Co tě nejvíc baví na tvé práci?
Především to, že tvořím něco hmatatelného. Něco, co dává druhým radost a podněcuje smysly. Energii mi taky dodá moment, kdy můžeme zpestřit naše modely o novou barvu. Teď konkrétně se naše rodina kabelek rozrostla o velice zajímavý odstín modré, která je shodou okolnosti barvou roku 2020. Za příjemně inspirativní a obohacující taky považuji možnost spolupráce s jinými českými značkami.
Jak si dobíjíš baterky?
Samotou, sportem nebo třeba kreslením návrhu kabelek, byť jen třeba tzv. do šuplíku.
Co tě zaručeně potěší ?
Určitě pozitivní zpětná vazba na mou práci… koho taky ne, že? 🙂 A jelikož mám malou dceru, tak i její pokroky a bezprostřednost, kterou jí leckdy závidím.