Za online reklamu se utrácí stále víc

ilustrační goto Major Tom Agency
ilustrační goto Major Tom Agency

Investice do reklamy na sociálních sítích zažívají boom a signalizují důvěru značek v digitální komunikaci, uvádí report.

 

Navzdory přetrvávajícím turbulencím způsobených pandemií koronaviru spousta firem podle nového Q3 Social Media Trends reportu až zdvojnásobuje své investice do reklamy na sociálních sítích 

 

 Socialbakers, unifikovaná digitální platforma sloužící k optimalizaci firemní komunikace na sociálních sítích a digitálního marketingu, dnes vydala komplexní report o trendech na sociálních sítích: Social Media Trends Report za období Q3 2020. Report ukazuje že navzdory složitým a kvůli pandemii viru COVID-19 nepředvídatelným třem čtvrtletím roku 2020, investice do reklamy na sociálních sítích v Q3 2020 prudce vzrostly na hodnoty jako před pandemií, především díky investicím v e-commerce sektoru. Socialbakers data tak signalizují zdravou důvěru marketérů v účinnost digitálních kanálů a této formy komunikace. Report dále uvádí regiony a odvětví, které zaznamenaly nejsilnější zotavení a sílu v investicích, významný nárůst globálního Cost Per Click(CPC), změnu v aktivitě lidí na sociálních sítích, či význam Facebook Live a delšího formátu videí jako nejlépe perforujících formátů. 

 

“Dnes více než kdy jindy zákazníci spoléhají na digitální svět. Rapidní přesun k digitálu tak představuje příležitost, ale zároveň i výzvu pro firmy a značky. Data Socialbakers za Q3 ukazují že především ty značky, které tuto situaci uměli využít zdvojnásobili svoje investice do reklamy na Facebooku a Instagramu,” řekl Yuval Ben-Itzhak, President, Socialbakers. “V severní Americe značky investovaly o 61 % více než v minulém čtvrtletí a ukazují tak svoji důvěru tomuto trhu, kdy zákazníci nejen tráví více času online, ale také tak i více nakupují.” 

 

Globální investice do reklamy na sociálních sítích v Q3 2020 vzrostly o 56.4 % 

V porovnání s druhým kvartálem 2020 celosvětové investice do reklamy na sociálních sítí vzrostly o 56.4 % v Q3 2020. To způsobilo, že globální výdaje na reklamu jsou téměř dvojnásobné v porovnání s koncem března, kdy se investice v průběhu pandemie propadly na nejnižší hodnotu. Největší nárůst zaznamenala severní Amerika s 61.7 %, dále střední Amerika s 55.6 % a západní Evropa s nárůstem investic o 50.4 %. V průměru mezi odvětvími se investice v Q3 kvartálně navýšily o 38.9 % s největšími skoky v odvětvích jako FMCG Food (61.3 %), Auto ( 59.4 %) Finance ( 35.3 %) a Ecommerce ( 27.5 %). 

Při pohledu na celkové investice značek hodnota za Q3 2020 podle dat Socialbakers byla o 27.6 % vyšší než ve stejném období loňského roku. Celkově se Ad spend v roce 2020 dostal pod hodnoty 2019 pouze v raném období pandemie (březen a duben), od května již jsou hodnoty až do konce třetího kvartálu meziročně vyšší. 

 

CPC dosáhlo nejvyšší hodnoty od roku 2019 

Celosvětová hodnota cost-per-click se v porovnání s koncem června zvýšila o 42.4 % v Q3 2020. Současná hodnota CPC $0.168 je nejvyšší od konce roku 2019. Mezi regiony kde CPC rostlo nejvíce patří jižní Amerika (44.8 %), západní Evropa (30.8 %) a severní Amerika (19.5 %). Celkové CPC pro všechny regiony a odvětví v kvartálním srovnání zaznamenalo 32.1% nárůst na $0.140, což je nejvyšší hodnota od prosince 2019. 

 

 

Dosah reklamy na Facebooku roste, ale Instagram stále domunije 

Dosah Facebookové reklamy v severní Americe podle dat Socialbakers narostl o 134.9 % v Q3 2020 v porovnání se stejným obdobím v loňském roce. Dalšími regiony, kde výrazně narostl dosah, jsou jižní Amerika (49.7 %), západní Evropa (31.3 %) a centrální Amerika (31.2 %). Celosvětově se dosah facebookové reklamy v průměru zvýšil o 12.3%.

 

Instagram pokračuje v překonávání Facebooku v počtu sledujících i v celkových interakcí pro 50 největších brand profilů. Celkové publikum Instagramu bylo v Q3 2020 o 34.7 % větší než publikum na Facebooku. Instagram také výrazně překonal Facebook v množství celkových interakcí, které jsou 22 krát vyšší. Přes tyto výsledky bylo 61.9 % všech postů firem v Q3 publikováno na Facebooku. 

 

Denní zpravodajství a neziskové organizace zaznamenaly zásadní růst v interakcích

Není překvapením, že v době pandemie a prezidentských voleb v USA, profily denního zpravodajství a neziskových organizací zaznamenaly strmý nárůst v interakcích v Q3 2020 v porovnání s rokem 2019. Interakce na stránkách denních zpráv se zvýšily o 103.3 % na Instagramu a 57.8% na Facebooku, u neziskových organizací je narůst interakcí o 112.9 % na Facebooku a o 31.2 % na Instagramu. Zajímavé je, že v odvětví cestování interakce poklesly na Instagramu o 31.2 % ale na Facebooku se zvýšily o 60.9 %. 

 

Celkový trend v meziročním srovnání ukazuje, že celosvětově interakce v Q3 2020 na Instagramu narostly o 5.4 %, interakce na Facebooku zůstaly téměř identické s Q3 2019. Výjimku jsme zaznamenali v USA, kde posty na Facebooku generovaly interakce o 30.7 % vyšší ale na Instagramu interakce poklesly o 2.4 %.   

Nejlépe performují Facebook Live a formát dlouhého videa 

Stejně jako v jiných kvartálech 2020 byl i v Q3 Facebook Live nejvíce engaging formát na Facebooku. Získal dvojnásobné množství interakcí než klasické video. Na Instagramu je formátem s nejvíce interakcemi carousel, který může obsahovat jak fotky, tak videa. Organické interakce vzrostly v Q3 u všech typů postů na Instagramu ale pouze u Facebook Live formátu na Facebooku, ostatní formáty na Facebooku v porovnání s Q2 zůstaly téměř beze změny. 

 

Z jednotlivých druhů videí mají celkově nejlepší výsledky dlouhá a velmi dlouhá videa, která generují nejlepší dosah i interakce. Dosah byl nejlepší u velmi dlouhých videí (více než 5 minut) a získal o 70.4 % lepší výsledky než u dlouhých videí (delší než 65.194 vteřin ale kratší než 5 minut) na druhém místě žebříčku. Ale celkový výkon velmi dlouhých videí v posledních 7 měsíců klesal a v Q3 2020 dlouhá videa měla nejlepší výkonnostní index v hodnotě 23.2 %.

 

„Jestli nám výsledky z třetího kvartálu 2020 něco ukazují, je to nutnost, aby se firmy a značky adaptovali spotřebitelským trendům a obratu k digitální komunikaci,” říká Ben-Itzhak. “Firmy, které nyní rychle zareagují a zaměří se na výjimečný spotřebitelský zážitek, který svým fanouškům a zákazníkům prostřednictvím online digitální komunikace poskytnou, budou ty, které z této situace v blízké budoucnosti vytěží nejvíce a dostanou se na vrchol.” 

 

Report společnosti Socialbakers Social Media Trends Report Q3 2020 je nyní zdarma k dispozici ke stáhnutí. 

 

O společnosti Socialbakers

Socialbakers je technologická společnost, která již déle než 10 let vytváří a neustále zdokonaluje saas platformu sloužící k optimalizaci firemní komunikace na sociálních sítích a digitálního marketingu. Socialbakers se stala důležitým partnerem v oblasti komunikace na sociálních sítích pro tisíce značek po celém světě, v současnosti má více než 2500 klientů ve 100 zemích a je nejvyužívanější platformou pro správu sociálních médií. Platforma má ve své databázi více než 10 milionů sociálních profilů napříč všemi hlavními sociálními sítěmi včetně Facebooku, Instagramu, Twitteru, YouTube, LinkedIn, Pinterestu a VK.com. V roce 2011 získala společnost titul Facebook Marketing Partner, od roku 2017 je oficiální partnerskou společností také pro platformy Pinterest a LinkedIn.

Pro více informací navštivte www.socialbakers.com

 

Comments

comments

Vyhledat